نتایج
  

نام محقق
ارزیابی دانش
تسهیم واستفاده از دانش
نگهداری دانش
توسعۀ دانش
کسب دانش
شناسای دانش
تعیین 

هدفهای دانش
گراور ودانپورت(1996)
 
*
 
*
*
*
 
مارک ومکالروی (2002)
 
 
 
*
 
*
 
هیسگ (2000)
 
*
*
*
 
*
 
بک من (1999)
 
*
*
*
*
*
 
نوناکا و تاکوچی (1995)
 
 
*
*
 
*
 
بکوویتزو ویلیامز(1999)
*
*
*
 
*
*
 
پیترگوتشاک (2006)
 
*
*
*
*
*
 
روب ومهاردت(2002)
*
*
*
*
*
*
*
 

2-1-5-1) فرایند خلق و تبدیل دانش

پیش از بیان الگوی  فرایند خلق و تبدیل دانش(SECI ) لاز

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

م است تا مفهوم پایه ای (بی ای)تحلیل شود بی ای(BA )  مفهومی ژاپنی و به معنی مکان [1] است. این مفهوم که نخستین بار توسط کیتارو نیشیدا [2]، ارائه شده به معنی مکانی مشترک برای برقراری روابط می باشد. این مکان می تواند فیزیکی (اداره و دایره کاری، (مجازی)  نامه الکترونیک و کنفرانس تصویری) یا ترکیبی از این دو باشد . آن چه مفهوم (بی ای)  را از تعاملات عادی افراد متمایز می کند ، چنین فضایی، مفهوم خلق دانش می باشد .(بی ای) بستر ارتقای دانش فردی و جمعی را فراهم می کند. دانشی که حاصل تجارب و اندیشه های دیگران می باشد، قابل حصول توسط افراد دیگر است . در واقع بی ای محتوایی را فراهم می کند که فرآیند خلق دانش و انتقال آن شکل بگیرد . این فضا می تواند در گروه های کاری، گروه های غیر رسمی ، تیم های پروژه ای ، جلسات موقتی یا در تماس با مشتریان شکل بگیرد(رنانی و فامقی،1388).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت