دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی تاثیر سازگاری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت
با عنوان : بررسی تاثیر سازگاری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
 
 
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
با موضوع :
بررسی تاثیر سازگاری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد
یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***
   مقدمه
بدون شک، اینترنت اثرات زیادی بر روی زندگی ما داشته است. استفاده رو به رشد سریع از دستگاه های قابل حمل، طوفان انتقال اطلاعات در هر ثانیه می باشد که حتی نحوه انجام کارهای روزمره ما را تغییر داده است. نه تنها در سطح شخصی، پذیرش فناوری از سوی سازمان ها و شرکت ها انقلابی در سراسر جهان است. همانطور که تکنولوژی در سازمان فراگیر می شود، نیاز به مدیریت زیرساخت و معماری اطلاعات به یک موضوع پر هزینه برای سازمان ها تبدیل شده است. از زمان رکود اقتصادی جهانی، سازمان ها به دنبال پیشرفت تکنولوژی ابتکاری جدید به منظور پل ارتباطی بین کاهش هزینه و افزایش بهره هستند.
سازمان ها مجریان اصلی هر بازار هستند؛ راهی که برای افزایش قابلیت رقابت برای سازمان های کوچک و متوسط دربرابر سازمان های بزرگ تر ثابت شده است، استفاده از فن آوری مناسب است[1]. با این که پذیرش فن آوری های نوین به سازمان ها کمک می کند تا مزیت رقابتی کسب کنند، معولا هزینه هطای بالاتری با خود به همراه دارد.
رایانش ابری که روش محاسباتی نوین است، مزیت های فراوانی برای سازمان ها، خصوصا سازمان های کوچک تر دارد. انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و هزینه ی کاهش یافته تنها برخی از مزیت های فراوانی هستند که رایانش ابری به سازمان ها پیشنهاد می کند.
سهولت در مقیاس پذیری یکی از ویژگی های بسیار مهم از این فن آوری جدید است. رایانش ابری دارای قابلیت فوق العاده ای برای منافع سازمان ها محسوب می شود، اما پذیرش آن در مقیاس وسیع دارای طیف وسیعی از چطالش هایی است که باید رعایت شود. رایانش ابری سازمان را به اتخاذ فن آوری های جدید بدون هیچ گونه نگرانی در مطورد زیرساخت های مورد نیاز و نگهداری برنامه های کاربردی قادر می سازد.
بیان مسئله
بدون شک امروزه همه کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند با مفهوم رایانش ابری آشنا میباشند. رایانش ابری یا محاسبات ابری مدلی بر پایه شبکه‌هایی همچون اینترنت میباشد، مدلی که سرویسها و منابع را از طریق اینترنت در دسترس قرار میدهد. سازمان ملی استاندارد امریکا یا NIST رایانش ابری را این چنین تعریف می کند: ” مدلی برای ایجاد سهولت در درخواست دسترسی به شبکه به منظور اشتراک گذاردن مجموعه ای از منابع محاسباتی با قابلیت پیکربندی شدن (مانند شبکه ها، سرورها سیستم‌های ذخیره سازی و سرویس ها) که سریعا و با صرف کمترین عملیات مدیریتی و تعامل با فراهم آورنده خدمات، قابل دسترس می باشند[2].
رایانش ابری دارایی مزایایی و معایبی می‌باشد که هر کاربر یا سازمانی را ترغیب به استفاده از سرویسهای آن و یا عدم استفاده از آن را موجب می‌شود. مزایایی چون کاهش هزینه‌ها، عدم وابستگی به زمان و مکان، مقیاس پذیری آسان، مدیریت آسان، بروز‌ رسانی و نگهداری و معایبی مانند امنیت داده و وابستگی به اینترنت می‌باشد[3]. اما چیزی که مشخص است شرکت‌های بزرگ عرضه و توسعه فناوری اطلاعات دنیا در حال گسترش سرویس‌های خود در این زمینه می باشند. بدیهی است که استفاده از سرویس‌های رایانش ابری محدود به کاربران خانگی و یا شرکت‌های کوچک نمی شود بلکه برای سازمان‌ها نیز سود‌مند می‌باشد. سازمان‌ها می‌توانند از سرویس‌هایی نظیر “زیر ساخت به عنوان سرویس، بستر به عنوان سرویس، نرم افزار به عنوان سرویس و نرم افزار بعلاوه سرویس” بهره‌ ببرند.
پژوهش‌های صورت گرفته برروی شش مرکز داده بیانگر این است که اکثر سروها تنها از 10-30% توان محاسباتی خود و رایانه‌های رومیزی نیز تنها کمتر از 5% توان خود بهره میبرند. یک از اساسی‌ترین محرک‌های سازمان‌ها به سمت رایانش ابری را می‌توان در تحقیقی که اخیرا توسط گارتنر صورت گرفته است یافت، این تحقیق نشان از صرف حدود دو سوم از بودجه استخدام کارکنان حوزه فناوری اطلاعات سازمان در جهت استخدام کارکنان بخش پشتیبانی و نگهداری می‌دهد[2].
بدون شک استفاده از سرویس‌های مذکور باعث افزایش بهره‌وری سازمانی می‌شود لیکن این سوال مطرح می‌گردد که آیا سازمان‌ها می توانند شرایط استفاده از رایانش ابری را فراهم کنند یا خیر؟ زیرا انتخاب مناسب‌ترین راه‌ با توجه به شرایط حاکم بر سازمان یک اصل حیاتی می‌باشد و قبل از تصمیم گیری جهت استفاده از رایانش ابری باید به این نکته توجه کرد که آیا نیازهای سازمانی با محاسبات ابری جور در می‌آیند یا خیر؟
از آنجا که در سال‌های اخیر در سازمان های ایران نیز توجه زیادی به فناوری اطلاعات و ارتباطات شده است؛ به طوری که سخت افزار، نرم افرار، شبکه و اینترنت بخشی جدا ناپذیر از سازمان‌ها می‌باشند. در این راستا مدل‌ها و چهار چوب‌های متفاوتی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی ارائه شده است ولی استفاده از رایانش ابری در سازمانها نیاز به بررسی‌های جداگانه ای دارد زیرا در استفاده از این تکنولوژی سخت افزار، نرم افزار و ممکن است داده های حیاتی و محرمانه سازمان در خارج از سازمان قرار گیرند. حال با این سوال مواجه می‌شویم که آیا سازمان‌های ایران آمادگی پذیرش رایانش ابری را دارند یا خیر؟ پس جهت استفاده صحیح و بجا و برنامه ریزی شده از این فناوری و ارزیابی آمادگی سازمان‌ها در پذیرش یارانش ابری به منظور بهره‌بردن و استفاده ازآن نیاز به مدل و چهار چوبی جهت ارائه به سازمان‌ها احساس می شود.
هدف اصلی این پژوهش سعی بر استخراج و بررسی معیارها و شاخص‌های تاثیر گذار بر پذیرش رایانش ابری و ارائه مدلی است که سازمان ها قبل از تصمیم گیری و حرکت به سمت رایانش ابری می توانند با استفاده از این مدل میزان آمادگی خود در رابطه با پذیرش رایانش ابری را ارزیابی نمایند.
   فرضیات پژوهش

تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات با آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران رابطه مثبت و معناداری دارد.
پشتیبانی ارائه دهندگان خدمات ابری با آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران رابطه مثبت و معناداری دارد.
پشتیبانی و حمایت دولت با آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران رابطه مثبت و معناداری دارد.
سازگاری با آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران رابطه مثبت و معناداری دارد.
امنیت و حریم خصوصی با آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران رابطه مثبت و معناداری دارد.
هزینه با آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران رابطه مثبت و معناداری دارد.
   سوالات پژوهش

آیا تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران تاثیر دارد؟
آیا پشتیبانی ارائه دهندگان خدمات ابری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران تاثیر دارد؟
آیا پشتیبانی و حمایت دولت در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران تاثیر دارد؟
آیا سازگاری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران تاثیر دارد؟
آیا امنیت و حریم خصوصی در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران تاثیر دارد؟
آیا هزینه در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران تاثیر دارد؟
    اهداف پژوهش

بررسی تاثیر تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
بررسی تاثیر پشتیبانی ارائه دهندگان خدمات ابری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
بررسی تاثیر پشتیبانی و حمایت دولت در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
بررسی تاثیر سازگاری در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
بررسی تاثیر امنیت و حریم خصوصی در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
بررسی تاثیر هزینه در آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش رایانش ابری در ایران
  قلمرو پژوهش
قلمرو تحقیق همانند مرز سازمان یا شرکت است که به­عنوان یک عامـل محـدودکننـده میباشد. قلمرو، محدوده و چارچوب تحقیق را مشخص مینمایـد و خـود شـامل سـه بخش مکانی، زمانی و موضوعی می­باشد.
قلمرو مکانی پژوهش
تمامی خبرگان و کارشناسان فناوری اطلاعات شهر تهران، به­عنوان محدوده مکانی پذیرفته شده­اند و محقق میبایست تحقیـق خـود را روی افراد همین جامعه صورت دهد.
قلمرو زمانی پژوهش
نمونه‌های این پژوهش در بهار سال 1394 جمع‌آوری گردید.
  قلمرو موضوعی پژوهش
قلمرو موضوعی شامل «رایانش ابری» می­باشد و سایر موضوعات و مباحث دیگـر در این تحقیق نمی­گنجند.
   ساختار فصول پایان‌نامه
این پایان‌نامه از پنج فصل تشکیل‌شده است. در فصل اول، کلیات پژوهش شامل شرح موضوع پژوهش و منطق پشتوانه آن، زمینه پژوهش، دامنه پژوهش، پرسش‌های پژوهش، اهداف و ضرورت‌ها و مزایای پژوهش موردبررسی قرارگرفته است. فصل دوم مبانی نظری پژوهش در مورد مفاهیم متغیرهای پژوهش و همچنین پیشینه تجربی پژوهش موردبررسی قرار می‌گیرد. به دنبال آن در فصل سوم توضیحاتی درباره روش تحقیق است که در آن به جامعه آماری، تعیین حجم نمونه، روش نمونه­گیری، روش‌های پایایی و روایی پرسشنامه، روش‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و. ارائه‌شده است. در فصل چهارم، به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها که توسط پرسشنامه جمع‌آوری‌شده است و همچنین آزمون فرضیه‌ها پرداخته می‌شود. در­نهایت در فصل پنجم به نتایج، یافته­ها، برداشت‌های حاصل از تحلیل­ها، دستاوردها و پیشنهاد‌های تحقیقات آتی اختصاص‌یافته است.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :112

قیمت : شش هزار تومان


***
—-
پشتیبانی سایت :               SERDEREHI@GMAIL.COM
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
***  **** ***
 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت