می خواهیم در این تحقیق دو مورد ذیل را مشخص کنیم :
میزان کارایی درونی مدارس کاردانش شهر اهواز به تفکیک چهار ناحیه، در دو جنس پسر و دختر، چقدر است؟
عوامل تأثیرگذار در افزایش یا کاهش کارایی درونی مدارس کاردانش کدامند؟

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

برای مورد اول، نرخهای اتلاف و میانگین طول دوره تحصیل، نرخ قبولی، نسبت هنرجو به هنرآموز، نسبت هنرجو به کارگاه و همچنین ضریب کارایی با توجه به فرمولها و روابط استاندارد که با استخراج آمار و اطلاعات دقیق، محاسبه شده است و برای مورد دوم، از طریق توزیع پرسشنامه های طراحی شده در این خصوص، عوامل تأثیرگذار بر کارایی درونی مشخص شده اند.
قسمت سوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
2-22- بررسی پژوهش های انجام شده

 
 
مهاجر (1389) در پایان نامه خود به بررسی تطبیقی وتحلیلی کارایی درونی مقطع ابتدایی مدارس دولتی و غیرانتفاعی شهر اهواز درسال تحصیلی 89-1388 پرداخته است. تحقیق از نوع کاربردی و روش تحقیق توصیفی و تطبیقی (شیوه بردی) بوده و روش اجرای آن پیمایشی و نمونه گیری آن به صورت خوشه ای تصادفی انجام شده است. در این تحقیق نرخهای ارتقاء، تکرارپایه، ترک تحصیل، افت، نسبت دانش آموز به معلم و سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در هر نوع مدرسه دولتی و غیرانتفاعی مورد محاسبه و مقایسه قرارگرفته و در نهایت تحلیلهایی با بهره گرفتن از نتایج به دست آمده و نیز نظریات یادگیری ارائه شده است. نتایج تحقیق حاکی از برتری معنادار مدارس غیر انتفاعی بر مدارس دولتی در اکثر نرخها و نسبتهای مذکور است که بر این پایه محقق به مورد کاوی برای هریک از رجحان ها به منظور ارائه مستندات و استدلال هایی در جهت روشنگری این واقعیت و در نهایت ترغیب پژوهشگران بر تمرکز بیشتر بر این موضوع خواهد بود.
عطفان نژادیان دزفولی (1388) در تحقیقی با عنوان ارزیابی تطبیقی کارایی درونی هنرستانهای فنی و حرفه ای شهرستان دزفول با میانگین کشوری در سالهای 85-80 به ارزیابی کارایی درونی از نظر کمی و از طریق بررسی نمرات دروس تخصصی رشته های فنی و حرفه ای با محاسبه درصد قبولی آن رشته ها و پرسشنامه محقق ساخته جهت بررسی دیدگاه هنرجویان نسبت به هنرستان با نمونه 260 نفری از بین 800 نفر هنرجویان سال سوم از طریق نمونه گیری تصادفی، مشاهده و بررسی اسناد و مدارک موجود به ارزیابی کیفی کارایی درونی پرداختند که با بهره گرفتن از اطلاعات و داده ها در ارزیابی کمی میانگین های نسبت کارایی هنرستانهای دزفول 97/0، استان خوزستان 038/1 و کشور 83/0 می باشد و در ارزیابی کیفی میانگین درصد قبولی 74، هنرستانهای پسرانه 59 درصد، هنرستانهای دخترانه 25/89 درصد و فقط درصد قبولی رشته های تأسیسات، نقشه کشی عمومی و الکتروتکنیک از میانگین متوسط قبولی 50 درصد کمتر می باشند. نرخ کارآیی درونی شاخه کاردانش استان خوزستان در سالهای 80-75 نسبت به شاخه فنی و حرفه ای استان خوزستان در سالهای (85-80)، 07/20 درصد بالاتر می باشد. نسبت کارایی شاخه فنی و حرفه ای شهرستان شهرکرد طی سالهای (75-80) نسبت به همین بررسی در شهرستان دزفول در سالهای (85-80)، 27/0 درصد کمتر است. درصد فارغ التحصیلان مجموع دانش آموزان فنی و حرفه ای استان اصفهان طی سالهای (79-75) نسبت به شهرستان دزفول در سالهای (85-80)، 25/13 درصد بالاتر می باشد. پیشنهادهای مطرح شده عبارتنداز: افزایش کیفیت آموزشهای فنی و حرفه ای از طریق برنامه ریزی آموزشهای ضمن خدمت برای هنرآموزان، تأمین تجهیزات کارگاهها مطابق با دانش روز، تحلیل وضعیت برون دادهای هنرستانهای فنی و حرفه ای برای آگاهی از نقاط قوت و ضعف آنها در طول دوره های تحصیلی و در نهایت اصلاح برنامه ها ی موجود به جهت دست یافتن به استانداردهای مطلوب آموزشی تا از اتلاف هزینه و سرمایه های انسانی پیشگیری گردد.
شریف و همکاران (1383) در تحقیقی با عنوان بررسی کارایی درونی شاخه فنی وحرفه ای شهرکرد طی سالهای 80- 1375 به بررسی شاخصهای پوشش تحصیلی، نرخهای قبولی، ترک تحصیل و ماندگاری، نسبت اتلاف، ضریب کارایی و میانگین طول تحصیل پرداخت. روش تحقیق توصیفی – ارزشیابی بوده و جامعه آماری تحقیق کل دانش آموزان فنی و حرفه ای شهرکرد (10164 نفر) بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات مورد نیاز پرونده تحصیلی دانش آموزان و فارغ التحصیلان، پایگاه اطلاعات نظام هماهنگ رایانه ای و دفاتر آمار موجود در سازمان آموزش و پرورش استان، ناحیه ها و واحدهای آموزشی شهرستان بوده است. یافته های تحقیق نشان میدهد که پوشش تحصیلی آموزش متوسطه فنی و حرفه ای در دوره مورد بررسی، نسبت به کل آموزش متوسطه شهرستان 1/14 درصد، نرخ قبولی 77/75 درصد، نرخ ترک تحصیل 68/33 درصد، نرخ ماندگاری 32/66 درصد، نرخ فارغ التحصیلی 51/7 درصد، نسبت اتلاف 43/1، ضریب کارایی 7/0 و میانگین طول تحصیل 56/3 سال بوده است.
پارسا (1383) در تحقیق خود با عنوان بررسی کارایی درونی شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویر احمد طی سالهای 82-1377 با بهره گرفتن از شاخصهای مربوطه، از قبیل نسبت پوشش تحصیلی، نرخ ماندگاری، درصد فارع التحصیلی و ترک تحصیلی، نسبت اتلاف، ضریب ماندگاری و کارایی پرداخته است . نظر به ماهیت موضوع و هدف تحقیق ، روش مناسب روش توصیفی – ارزشیابی بوده که به واسطه بررسی کل جامعه آماری نیاز به نمونه گیری نداشته است. یافته های تحقیق بدین شرح است :در شاخه فنی و حرفه ای نسبت پوشش تحصیلی 6/28 و5/31 درصد، نرخ قبولی 17/70 و4/79 درصد، درصد فارغ التحصیلی 65/26 و 82/74 درصد، درصد ترک تحصیل 34/74 و20/32 ، نسبت اتلاف 78/1 و53/1 ، ضریب کارایی 56/0 و65/0 ، ضریب ماندگاری 73/81 و82/74 درصد و میانگین طول دوره تحصیلی61/3 و39/3 سال می باشد. در شاخه کاردانش نسبت پوشش تحصیلی 13/26 و12/88 درصد، نرخ قبولی 65 و80/59 درصد، درصد فارغ التحصیلی93/54 و2/79 درصد، درصد ترک تحصیل 07/45 و20/18، نسبت اتلاف 2/20 و1/50، ضریب کارایی 45/0 و 66/0 ، ضریب ماندگاری 85/66 و82/62 درصد و میانگین طول دوره تحصیلی80/3 و33/3 سال می باشد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش استان دختران را نسبت به پسران کمتر تحت پوشش تحصیلی خود در آوردند و در بقیه شاخصها دانش آموزان دختر نسبت به پسران بهتر عمل کردند.
حسینی نژاد و موسی پور(1383) در یک مطالعه توصیفی، برای تعیین کارآیی درونی به محاسبه شاخص های کارکرد تحصیلی، تعداد 101 دانشجوی پزشک

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت