پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت :گروه بندی موجودی ها براساس ویژگی ها و مشخصات آنها جهت تخصیص سیستم برنامه ریزی و کنترل مناسب
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی – مدیریت تولید و عملیات
با عنوان : گروه بندی موجودی ها براساس ویژگی ها و مشخصات آنها جهت تخصیص سیستم برنامه ریزی و کنترل مناسب
در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
 
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد سنندج
دانشکده تحصیلات تکمیلی
گروه مدیریت اجرایی
پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی – مدیریت تولید و عملیات
عنوان :
گروه بندی موجودی ها براساس ویژگی ها و مشخصات آنها جهت تخصیص سیستم برنامه ریزی و کنترل مناسب
 
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده :
سازمان های زیادی هزاران قلم موجودی را در انبار های خود نگهداری می کنند که ممکن است ارزش آنها بیش 50درصد کل هزینه های شرکت باشد . کنترل این اقلام با یک نوع سیستم برنامه ریزی و کنترل مواد نه منطقی است و نه اقتصادی زیرا در شرایط مختلف هر متدولوژی دارای سطح خدمت و هزینه های متفاوتی است . بنابراین ابزاری لازم است که بر اساس مناسب بودن و شایستگی سیستم برنامه ریزی و کنترل ، مواد را طبقه بندی نماید .
سیستم برنامه ریزی و کنترل مواد مناسب ، همیشه یک موضوع مهم در تولید و تجارت بوده است و در چند دهه گذشته تکنیک هایی جهت انجام موثر و سیستماتیک این کار معرفی شده اند که می توان ان را به سه گروه عمده کششی ، فشاری و سنتی تقسیم نمود . هر سیستم مزایا و معایبی دارد که انتخاب بهترین گزینه بستگی به مشخصات و ویژگی های مواد دارد .
به این منظور ما در این تحقیق یک مدل طبقه بندی چند معیاره رابر اساس اهداف پژوهش تطبیق داده و جهت معیارهای مورد نیاز طبقه بندی از مطالعات میدانی کتب و مقالات معتبر در این زمینه استفاده نمودیم که در نهایت یازده معیار استخراج گردید. برای وزن دهی معیار ها از روش دلفی فازی استفاده گردید و به منظور پیاده سازی مدل ، گزینه ها ، که شامل 942 کالای فعال انبار مواد اولیه سازمان مورد مطالعه بود استفاده شد . در نهایت پس از جمع آوری تمامی اطلاعات مورد نیاز ، مدل طبقه بندی در یک نرم افزار حل مسایل برنامه ریزی ریاضی کد نویسی و جواب ها استخراج گردید . پس از بررسی جواب ها و تحلیل انها و اعمال تغییراتی در استراتژی طبقه بندی ، خروجی مدل نهایی گردید و با ارزیابی نتایج ، صحت انها مورد تایید قرار گرفت .
تعداد صفحه :77
قیمت : شش هزار تومان


***
—-
 
 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت