د)شبکه رقومی خدمات یکپارچه (ISDN)- استانداردی بین المللی برای دسترسی از طریق شبکه های تلفنی است که خدمات صدا، داده، تصویر، را در یک حلقه ارتباطی واحد یکپارچه می سازند. خدمات آی اس دی ان در دو سطح وجود دارد آی اس دی ان با سرعت پایه و آی اس دی ان با سرعت پیشرفته آی اس دی ان با سرعت پایه داد ها را با سرعت 128 کیلوبایت در ثانیه از طریق خطوط تلفن محلی موجود منتقل می کند سازمان ها و افرادی که انتقال با پهنای باند بالا نیاز دارند و یا می خواهند به طور هم زمان و از طریق یک خط فیزیکی صدا و داده را منتقل کنند ممکن است از این خدمات استفاده کنند آی اس ای دی ان، با سرعت پیشرفته دارای ظرفیت انتقال محدوده مگابایت هستند و برای کاربرانی طراحی شده است که از خدمات ارتباطات راه دور بیشتر استفاده می کنند(لاودن 1380، ص 120).
و)شبکه دی اس ال (DSL)- فن آوری دی اس ال همانند آی اس دی ان برای انتقال صدا، داده ویدئو از خطوط تلفنی مسی استفاده می کند اما ظرفیت انتقال بیشتری نسبت به آی اس دی ان دارند این فن آوری چند نوع مختلف می باشد خط مشترک کننده دیجیتال نامتقارن که به هنگام دریافت داده ها دارای سرعت انتقال 5/1 تا9/1 مگا بایت در ثانیه می باشد و هنگام ارسال داده ها با سرعت انتقال آن تا 640 کیلوبایت در ثانیه می رسد خط مشترک کننده دیجیتال متقارن که همان سرعت انتقال را به هنگام ارسال و دریافت داده ها تا 3 مگا بایت در ثانیه پشتیبانی می کنند(لاودن؛ 1380، ص 121).
ه )فیبر نوری- کابل های فیبرنوری هزاران رشته از فیبر نازک شیشه ای است که ضخامت هر یک به اندازه موی سر انسان است و در داخل کابل قرار گرفته اند، داده ها به وسیله ابزار لیزری از طریق کابل فیبر نوری به شکل پالس های نوری و با سرعت 500 کیلو بیت تا چندین میلیارد بیت در ثانیه ارسال می شود کابل فیبر نوری نسبت به رسانه های سیمی به طور قابل ملاحظه ای سریع تر، سبک تر و بادوام تر و برای سیستم هایی که به ارسال حجم زیادی از داده ها نیاز دارند بسیار مناسب می باشند اما کار با کابل های فیبر نوری مشکل تر، گران تر و نصب آن نیز مشکل تر می باشد در بیشتر شبکه ها برای تاسیس زیرساخت با سرعت بالا در کابل های فیبر نوری استفاده و از سیم های بافته و سیم های هم محور (کواکسیل) برای اتصال زیرساخت به یک ابزارها استفاده می شود(لاودن، 1380،ص 105).
2-1-10) کاربرد فن آوری اطلاعات
از روزی که افرادی به عنوان محقق و اندیشمند وظیفه تحقیق و جستجوی علوم و راهنمایی جوامع را به عهده گرفتند تا امروز که سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی با عنوان همچون سیستم های خبره و پایگاه های دانش وظیفه هم فکری و جست و جوی اطلاعات را به عهده دارند اطلاعات نقش اصلی را عهده دار بوده است و در این بین وجود مراکز پایگاه ها داده و مدیریت آن ها به روش های مختلف اعم از سنتی، سلسله مراتبی، رابطه ای و شبکه ای نقش اساسی در سرعت بخشیدن به روند مدیریت اطلاعات را ایفا کرده اند(محمدیان روشن 1389، ص 25).
فن آوری اطلاعات در زمره زیربنایی حرکت جوامع و نسل آینده در کلیه زمینه هاست و به عنوان ابزار مهم برای رشد سایر بخش ها مهم بوده و هست. برنامه ریزی های سایر کشورها نشان می دهد که عمق تاثیرات فن آوری اطلاعات بسیار عمیق است و نادیده گرفتن آن به نداشتن جایگاهی در سبز فایل خواهد انجامید. از این رو، ضرورت نگرش به آینده و حرکت های جهانی ایجاب می کندکه در هر کشوری فن آوری اطلاعات به عنوان امری مهم در نظر گرفته شود و توجهی خاص به آن مبذول شود.شناخت ارکان تشکیل دهندۀ فن آوری اطلاعات، معرفی کاربردها، و نقش هایی که این فن آوری در ابعاد مختلف جوامع پیدا کرده است، به همراه سیاست های توسعه فن آوری اطلاعات در کشورهای مختلف برای کلیه دست اندرکاران، کاربران، و آینده سازان مفید است. فن آوری اطلاعات می تواند از سوی افراد، گروه های کاری، سازمان ها، یا ارتباطات بین سازمانی به صورت مشترک به کار گرفته شود.نمودار( 2-1) چهارچوبی را برای فن آوری اطلاعات نشان می دهد(احمدی و همکاران، 1383، ص 55).
سازمان های خارجی سازمان گروه ها افراد
- وظایف مدیریتی
- طراحی سازمان

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

- تدوین استراتژی
- هدایت و کنترل
- تصمیم گیری
- طراحی خدمات و محصول
- مدیریت فرایندها
- فن آوری در حال تغییر
- انواع سیستم های اطلاعاتی
- سیستم های بین سازمانی
- شبکه های و ارتباطات
- بانک های اطلاعاتی
- سیستم های هوشمند

نمودار(2-1) فن آوری اطلاعات وچهارچوبی برای کاربرد آن
2-1-11) اهمیت فن آوری اطلاعات
اطلاعات و فن آوری در یک حرکت رو به رشد در تعامل با یکدیگرند و با اثر متقابل، هر یک در ارتقای دیگری موثر است، ناگفته نماند که در این میان لیست‌هایی که حجم عظیم اطلاعات را پردازش نموده و آن ها را در قالب‌ های فن آوری جای می‌دهند و امکان به کارگیری موثر آن ها را ایجاد می‌کنند نقش بسیار مهم ایفا می‌نمایند، که در حقیقت همان وظیفه ای است که سیستم های اطلاعاتی بر عهده گرفته اند. علی رغم روند رشد سرسام آور فن آوری و اطلاعات، در ابتدا سیستم های اطلاعاتی و علوم مربوط به آن از چنین رشدی برخوردار نبودند ولی در سال های اخیر این علوم با شیبی فزاینده چرخه سه گانه اطلاعات، فن آوری و سیستم های اطلاعاتی را به حرکت وا داشته‌اند. علم سیستم‌ها، در حرکت رو به رشد خود همزمان با ایجاد مایه های محکم و استوار مبتنی بر علوم پایه و متناسب با فن آوری های نوین به ارائه روش ها و الگوهای گوناگونی جهت توسعه سیستم ها پرداخته است. و در این راستا روش ها و ابزارهایی را به منظور پیشبرد و هدایت فرایند توسعه سیستم های اطلاعاتی ارا یه نموده است (رفیعی کرکوند، 1383، ص 2).
در عصر فن آوری اطلاعات، سازمان ها به سازمان های الکترونیک تبدیل شده اند و کارکنان خارج از فضای فیزیکی به فعالیت مشغول اند. علاوه بر این تغییرات فن آوری و نیروی بی حد و مرز اینترنت باعث شده است که مشتریان بیش از گذشته به سازمان نزدیک شوند. به گفته یکی از مدیران شرکت مایکروسافت هر زمان احساس شکست کردید از مشتریان خود سوال کنید و همکاری آن ها را در پیشبرد اهداف سازمان کمک بگیرید (محمدیان روشن، 1389، ص 27).
در عصر اطلاعات برعکس عصر صنعت که کارها تکراری بود و حضور فیزیکی کارکنان در محل کار ضروری می‌نمود،کارمندان می‌توانند کار خود را در هر زمان و مکانی انجام دهند و بخش عمده کار بدون سرپرستی و به عنوان عضوی از یک تیم مدیریت به انجام می‌رسد. در بعد ساختار فیزیکی، عصر اطلاعات منجر به استقلال کار از فضا و زمان گردید. و در بعد ساختار اجتماعی نیز تحقیقات از گرایش ساختار اجتماعی به سوی ساختار ارگانیک و منعطف حکایت دارد (محمدیان روشن 1389، ص 28).
2-1-12) مزایای فن آوری اطلاعات
فن آوری اطلاعات قابلیت های زیادی در رفع مشکلات سازمان ها دارد.برخی مزایای فن آوری اطلاعات در زیر بیان شده است (صرافی زاده، 1388، ص ص35-34):
ـ بهبود عملیات سازمان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت