پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی: تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی |
1-5-1 فرضیه اصلی …………………………………………………………………………………………………………..6
1-5-2 فرضیه های فرعی ……………………………………………………………………………………………………6
1-6- اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………7
1-6-1 هدف اساسی تحقیق ………………………………………………………………………………………………..7
1-6-2 اهداف فرعی …………………………………………………………………………………………………………..7
1-7- قلمرو تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………..7
1-7-1 قلمرو موضوعی تحقیق …………………………………………………………………………………………….7
1-7-2 قلمرو مکانی تحقیق …………………………………………………………………………………………………8
1-7-3 قلمرو زمانی تحقیق …………………………………………………………………………………………………8
1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی …………………………………………………………………………..8
1-9- متغیرهای مورد بررسی …………………………………………………………………………………………………10
1-9-1 متغیر پیش بین ……………………………………………………………………………………………………….10
1-9-2 متغیر ملاک ……………………………………………………………………………………………………………10
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
2-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..12
2-2- فروش ……………………………………………………………………………………………………………………….12
2-3- طراحی افزایش فروش …………………………………………………………………………………………………14
2-4- هماهنگی فروش با بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………………
14
2-5- روشهای پیش بینی فروش …………………………………………………………………………………………….15
2-6- قیمت …………………………………………………………………………………………………………………………16
2-6-1 انتخاب هدف از قیمت گذاری …………………………………………………………………………………17
2-6-2 انتخاب روش قیمت گذاری …………………………………………………………………………………….17
2-7- توزیع فیزیکی ……………………………………………………………………………………………………………..18
2-7-1 کانالهای توزیع ……………………………………………………………………………………………………….19
2-7-2 تصمیمات مهم در طراحی کانالهای توزیع ………………………………………………………………….19
2-7-3 نقش کانالهای توزیع ……………………………………………………………………………………………….20
2-7-4 وظایف کانال توزیع ………………………………………………………………………………………………..21
2-8- کیفیت ………………………………………………………………………………………………………………………..22
2-8-1 کیفیت طرح …………………………………………………………………………………………………………..22
2-8-2 کیفیت تطابق(کیفیت اجرا) ………………………………………………………………………………………23
2-9- تعریف سیاست …………………………………………………………………………………………………………..23
2-9-1 سیاست سازمانی ……………………………………………………………………………………………………24
2-9-2 سیاستهای تشویقی برای افزایش فروش ……………………………………………………………………24
2-10- تعریف مشتری ………………………………………………………………………………………………………….25
2-11- شناسایی مشتری ……………………………………………………………………………………………………….25
2-12- تعریف رضایت مشتری ……………………………………………………………………………………………..25
2-12-1 فرایند جلب رضایت مشتری …………………………………………………………………………………26
2-12-2 خدمات ………………………………………………………………………………………………………………27
2-13- میزان تولید ……………………………………………………………………………………………………………….28
2-14- عوامل تولید از نظر اقتصاددانان ……………………………………………………………………………………28
2-15- بازاریابی …………………………………………………………………………………………………………………..29
2-15-1 سیر تکاملی نگرش نسبت به بازاریابی …………………………………………………………………….29
2-15-2 مراحل فرآیند بازاریابی …………………………………………………………………………………………30
2-15-3 وظایف بخش بازاریابی …………………………………………………………………………………………31
2-15-4 معیارهای تقسیم بازار ……………………………………………………………………………………………31
2-16- تصمیم گیری و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………….32
2-16-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….32
2-16-2 تصمیم گیری و فرآیند تصمیم گیری ……………………………………………………………………….33
2-16-3 تکنیک های تصمیم گیری گروهی …………………………………………………………………………..33
2-16-3-1 طوفان مغزی …………………………………………………………………………………………………34
2-16-3-2 تکنیک دلفی ………………………………………………………………………………………………….35
2-16-3-3 تکنیک گروه اسمی ………………………………………………………………………………………..35
2-16-4 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ……………………………………………………………………………………36
2-16-5 اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی …………………………………………………………………………..36
2-16-6 مزایای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………………….37
2-16-7 مراحل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………………..38
2-16-7-1 مدل سازی مسأله تصمیم ………………………………………………………………………………..39
2-16-7-2 مقایسه اهمیت و ارجحیت ………………………………………………………………………………40
2-16-7-3 محاسبه وزن های نسبی ………………………………………………………………………………….41
2-16-7-4 سازگاری در قضاوت ها …………………………………………………………………………………42
2-16-8 استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در تصمیم گیری گروهی …………………………………43
2-16-9 نحوﺓ مدل سازی ………………………………………………………………………………………………..44
2-17- بیانیه مأموریت پتروشیمی خراسان ……………………………………………………………………..48
2-18- برنامه ریزی استراتژیک پتروشیمی خراسان ………………………………………………………………48
2-19- واحد فروش پتروشیمی خراسان ……………………………………………………………………………….48
2-19-1 انواع فروش ………………………………………………………………………………………………………….48
2-19-2 بورس ………………………………………………………………………………………………………………….48
2-20- طبقه بندی و استاندارد کالا …………………………………………………………………………………………..49
2-20-1 طبقه بندی کالا ………………………………………………………………………………………………………49
2-20-2 تعریف استاندارد ……………………………………………………………………………………………………49
2-21- سفارشات و کنترل موجودی(تدارکات) در پتروشیمی خراسان ………………………………………….49
2-21..-1 عملیات انبارها …………………………………………………………………………………………………….50
2-21-2 تعریف M.E.S.C ……………………………………………………………………………………………….
2-22- عوامل مؤثر بر قیمت فرآورده های پتروشیمی تولید شده در داخل …………………………………..50
2-23- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته ………………………………………………………………………..51
2-23-1 تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور ………………………………………………………………….51
2-23-2 تحقیقات صورت گرفته در خارج کشور …………………………………………………………………53
2-24- چارچوب نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………..53
2-25- مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………..54
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..56
3-2- روش تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………56
3-3- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………57
3-4- نمونه آماری ……………………………………………………………………………………………………………….57
3-5- تعیین حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………….57
3-6- روش های جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………..58
3-6-1 پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………58
3-6-2 روش کتابخانهای (منابع ثانویه) ……………………………………………………………………………….59
3-7- روایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………..59
3-8- پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………….60
3-9- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………60
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..62
4-2- گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………62
4-3- سوألات عمومی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………62
4-3-1 فراوانی جنسیت پاسخگویان ……………………………………………………………………………………62
4-3-2 فراوانی مدرک تحصیلی پاسخگویان …………………………………………………………………………63
4-3-3 فراوانی سوابق بیمه اعضای نمونه …………………………………………………………………………….63
4-4- فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………64
4-4-1 فرضیه اصلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………….64
4-4-2 فرضیه فرعی اول تحقیق …………………………………………………………………………………………66
4-4-3 فرضیه فرعی دوم تحقیق …………………………………………………………………………………………67
4-4-4 فرضیه فرعی سوم تحقیق ………………………………………………………………………………………..68
4-4-5 فرضیه فرعی چهارم تحقیق ……………………………………………………………………………………..69
4-4-6 فرضیه فرعی پنجم تحقیق ………………………………………………………………………………………71
4-4-7 فرضیه فرعی ششم تحقیق ………………………………………………………………………………………72
4-4-8 فرضیه فرعی هفتم تحقیق ……………………………………………………………………………………….73
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..77
5-2- یافته های حاصل از بررسی فرضیه اصلی تحقیق …………………………………………………………….77
5-3- یافته های حاصل از فرضیه های فرعی تحقیق ………………………………………………………………..77
5-3-1 یافته های حاصل از فرضیه فرعی اول تحقیق ……………………………………………………………79
5-3-2 یافته های حاصل از فرضیه فرعی دوم تحقیق ……………………………………………………………79
5-3-3 یافته های حاصل از فرضیه فرعی سوم تحقیق …………………………………………………………..80
5-3-4 یافته های حاصل از فرضیه فرعی چهارم تحقیق ………………………………………………………..80
5-3-5 یافته های حاصل از فرضیه فرعی پنجم تحقیق ………………………………………………………….81
5-3-6 یافته های حاصل از فرضیه فرعی ششم تحقیق ………………………………………………………….81
[دوشنبه 1398-07-29] [ 09:35:00 ب.ظ ]
|