تحقیق پیمایشی
تحقیق همبستگی
اقدام پژوهی
بررسی موردی
تحقیق پس رویدادی(علی - مقایسهای) (سرمد و همکاران ،1385:82).
این تحقیق از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات غیر آزمایشی و مشخصاً ” پیمایشی” است. پیمایش روشی در تحقیق است که فراتر از یک فن خاص در گردآوری اطلاعات است و هدف آن اکتشافی، توصیفی و یا تبیینی است. مشخصه روش پیمایش، مجموعه ساختمند یا منظمی از داده ها است که آن را ماتریس صفت ویژگی میگویند. هر مورد از آن بر حسب متغیر گردآوری میشود و با کنار هم گذاشتن این اطلاعات به مجموعه ساختمندی از داده ها میرسیم. از آنجا که پرسشنامه سادهترین راه تهیه ماتریس داده های ساختمند است، لذا رایجترین ابزار مورد استفاده در تحقیق پیمایشی است، اما ضرورتاً پیوندی بین تحقیق پیمایشی و پرسشنامه وجود ندارد (خاکی،1383). در این پژوهش نیز محقق برای جمع آوری داده های مربوطه به سوالات تحقیق، از پرسشنامه استفاده کرده است.
3-1-3- تحقیق بر مبنای نوع داده‌ها (کمیت‌پذیری متغیر مورد بررسی)

 
 
با توجه به نوع داده‌های تحقیق می‌توان آن را به دو دسته تقسیم کرد:
الف- تحقیقات کیفی: داده‌های مورد استفاده در این نوع از تحقیقات از نوع عدد و رقم نیست بلکه به صورت قضاوتی، ذهنی و شهودی می‌باشند.
ب- تحقیقات کمی: داده‌هایی که در این نوع از تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع عدد و رقم و قابل محاسبه عددی می‌باشند.
با توجه به اینکه داده‌های مورد نظر این پژوهش برای بررسی تأثیر ویژگیهای شخصیتی مدیران بر ویژگی‌های کارآفرینی آنها از پرسشنامه استفاده شده است و متغیرها بصورت کمی اندازه‌‌گیری شدهاند، می‌توان گفت این پژوهش کمی می‌باشد.
2-3- جامعه آماری
جامعه آماری عبارت است تعدادی از عناصر مطلوب موردنظر که حداقل دارای یک صفت مشخصه باشند. صفت مشخصه صفتی است که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد. به عبارت دیگر، جامعه مجموعه‌ای از تمام اعضایی است که در تعدادی از ویژگی‌های در نظر گرفته شده همسان هستند. ماهیت ویژه هر جامعه به مساله تحقیق بستگی دارد (آذر، 1388:43).
جامعه آماری در این تحقیق مدیران شرکت بیمه البرز است.
3- 3- روش نمونه‌‌گیری
نمونه تعداد محدودی از آحاد جامعه آماری است که بیان کننده ویژگی‌های اصلی جامعه باشد. پس از تعریف جامعه، باید نمونه‌ای انتخاب شود که به اندازه کافی معرف جامعه باشد. فرایندی را که طی آن نمونه از فهرستی کامل از واحدهای نمونه‌‌گیری انتخاب می‌شود، روش نمونه‌‌گیری می‌نامند. صرف نظر از این که چه روش آمار استنباطی موردنظر محقق است، قدرت آن روش به روش نمونه‌گیری بستگی دارد. در صورتی که نمونه نماینده واقعی جامعه نباشد، پیش بینی صحیح و دقیق درباره پارامترهای جامعه امکان نخواهد داشت (آذر، 1388:4).
برای تعیین حجم نمونه، از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده نمودیم.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت