دکتر علیرضا رزقی رستمی
 
استاد مشاور:
دکتر رضا آقاموسی
 
پاییز 1392
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

فهرست مطالب
عنوان
صفحه
چکیده
1
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه
3
1-2- بیان مسئله
4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق
5
1-4- اهداف تحقیق
6
1-5- چارچوب نظری پژوهش
7
1-6- متغییرهای پژوهش
8
1-7- فرضیه های پژوهش
9
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
2-1- نقشه ادبیات پژوهش
11
2-2- کرایه حمل و نقل تعادلی چیست ؟
11
2-3- نظریه دانشمندان
12
2-4- پیشینه پژوهش
14
2-4-1- ده استراتژی مدیریت زمان
14
2-4-2- مقدمه ای درباره مهندسی حمل و نقل
20
2-4-3- برنامه ریزی حمل و نقل عمومی
39
2-4-4- برنامه ریزی ترافیکی و مدلهای مربوط به آن
54
2-4-5- تحلیل هزینه سیستم حمل ونقل
61
2-4-6- مدلسازی­کرایه­حمل­کالا­در­شبکه حمل­و­نقل جاده­های با رویکرد افزایش قیمت سوخت
67
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
2-4-7- تاثیر افزایش قیمت سوخت بر تقاضای باری ریلی وسهم آن از حمل ونقل زمینی
68
2-4-8- معضل نوسانات کرایه حمل و نقل
73
2-4-9- سیاست چارچوب قیمت و رفتار مصرف کننده
76
2-4-10- اقتصاد حمل ونقل
83
2-4-11- آثار تورمی افزایش قیمت سوخت وسایل حمل ونقل جاده ای
88
2-4-12- هزینه یابی برمبنای فعالیت زمان گرا(TDABC) رویکرد در بهایابی
91
2-4-13- دستورالعمل اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل
93
2-4-14- بیمه های باربری
95
2-4-15- بررسی مولفه های ترافیکی سیستم های حمل و نقل شهری و عوامل موثر بر آن
100
2-4-16- مدیریت زمان
102
2-4-17- مطالعه روش
105
2-4-18- میزان حمل و نقل انواع محصولات
109
2-4-19- بهسازی های مهندسی ترافیک کم هزینه
109
2-5- چارچوب نظری پژوهش
115
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- پژوهش کمی و استراتژی پژوهش پیمایش
118
3-2- متغییر های پژوهش
118
3-3- سطح تحلیل
119
3-4- مدت مطالعه
119
3-5- چگونگی گردآوری داده ها
119
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
3-6- قلمرو

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

تحقیق
119
3-7- افق زمانی
120
3-8- فرضیه ها
120
3-9- روش نمونه گیری
120
3-10- ابزار آماری و آزمون فرضیه ها
121
3-11- روائی
121
3-12- پایائی
121
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- توصیف متغیرها
124
4-2- بررسی فرضیه های تحقیق وارائه نتایج
124
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- جمع بندی
150
5-2- تفسیر یافته ها
153
5-3- بحث و نتیجه گیری
154
5-4- پیشنهاد بر اساس یافته ها
157
5-5- توصیه های کاربردی
159
5-6-  محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر
159
5-7- محدودیت های در اختیار  پژوهشگر
160
5-8- پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی
160
فهرست منابع
161
فهرست اشکال
عنوان
صفحه
شکل 2-1- نقشه ادبیات پژوهش
11
شکل 2-2- ارتباط بخش های مختلف حمل ونقل با یکدیگر
30
شکل 2-3- تقسیم بندی راه های بین شهری
33
شکل2-4- محیط و محدوده سیستم
101
شکل 4-1 مقدار تخمین زده شده هریک از ضرایب مسیر
139
شکل 4-2 مقدار آماره T برای هریک از ضرایب
140
 

فهرست نمودار
عنوان
صفحه
نمودار 4-1- سابقه شرکت حمل و نقل
127
نمودار 4-2- تعداد ارسال و دریافت محموله در طول هفته
128
نمودار 4-3- تعداد نیروی انسانی لازم در حمل و نقل
129
نمودار 4-4- میانگین عمر وسائط حمل و نقل
130
نمودار 4-5- میانگین سن رانندگان شرکت های حمل و نقل
131
نمودار 4-6- میزان تجربه رانندگان بر حسب سال
132
نمودار 4-7- تعداد تصادفات شرکت های حمل و نقل در طول سال
133
نمودار 4-8- متوسط تحصیلات رانندگان شرکت های حمل و نقل
134
نمودار 4-9- تعداد رانندگان سیگاری شرکت های حمل و نقل
135
نمودار4-10- مدل ساختاری با ضرایب مسیر
137
 

چکیده:

در وضعیت موجود بر اثر افزایش قیمت سوخت کرایه حمل و نقل افزایش می یابد و به دنبال آن قیمت محصولات تولیدی و خدماتی نیز افزایش می یابد که باعث تورم در جامعه می شود وکرایه حمل و نقل وتورم تابع قیمت سوخت می باشند در وضعیت موجود کرایه بار وابسته به قیمت سوخت, مسافت, نوع جاده و ساعت محاسبه می شود و ابن پارامترها جهت تعادل بین شرکتهای تولیدی و حمل و نقل مناسب        نمی باشند و پارامترهای موجود ارتباطی با شرکتهای تولیدی (خدماتی) ندارند نیاز به پارامتر مشترکی می باشد که بین این دو تعادل ایجاد کند. آن پارامتر مدیریت زمان می باشد و افت و خیز کرایه با محوریت مدیریت زمان محاسبه شود. با توجه به اینکه در صنعت حمل و نقل زمان تحویل و سلامت بار دو موضوع مورد نظر صاحبان و حاملان بار می باشند کلیه فعالیتهایی که به دو موضوع ارتباط دارند نیاز به کار و زمان سنجی دارند و این فعالیتها شامل زمان سنجی کار و زمان, ترافیک, تصادف و تعمیرات و فعالیتهای دیگری شامل ارزش و سلامت بار و بیمه محصول می باشند به منظور اجرای مدیریت زمان نیاز به فعالیتهای مذکور می باشند تا زمان تحویل و سلامت بار تضمین شود و از طرفی جهت اجرای مدیریت زمان نیاز به زمان فاصله عبور (زمان تعیین شده عبور یا زمان استاندارد یا میاتگین زمانی عبور )داریم و میانگین زمانی عبور بین مبدا و مقصد از طریق متوسط زمان عبور چندین وسیله حمل و نقل مشابه قابل تعیین می باشد و این میانگین زمانی عبور با توجه به انواع وسائط حمل و نقل متفاوت می باشد و با اجرای مدیریت زمان در این زمان تعیین شده با در نطر داشتن برنامه ریزی و اولویت بندی کلیه فعالیتهای حمل و نقل به منطور زمان تحویل بار مناسب و سلامت بار  چنانچه بار زودتر رسید کرایه حمل و نقل بیشتر و بالعکس.

کرایه تعادلی (trade off)حمل و نقل که با محوریت مدیریت زمان به دست می آید جهت تعادل بین شرکتهای تولیدی و حمل و نقل مناسب می باشد زیرا بار زودتر و سالم برسد شرکتهای تولیدی دارای مشتری بیشتر می شوند و مشتری ها را از دست نمی دهند و باعث تقویت مدیریت موجودی ها می شود و منجر به تولید بیشتر نیز می شود و مزایای مذکور جوابگوی افزایش هزینه کرایه حمل و نقل می باشد و شرکتهای تولیدی به وسیله مدیریت زمان ارضاء می شوند و بهانه ای برای افزایش قیمت محصول ندارند و تورم در جامعه کمتر می شود و همچنین افزایش کرایه  نیز از تخفیف بیمه محصول هنگامیکه بار سالم به مقصد می رسد تامین مالی می شود (مانند تخفیف بیمه سالیانه وسائط نقلیه) و از طرفی کرایه تعادلی برای شرکتهای حمل و نقل نیز موثر و مناسب می باشد زیرا شرکتهای حمل و نقل با اجرای کارسنجی و زمان سنجی فعالیتهاکه شامل زمان سنجی کار و زمان هنگامیکه وسیله حمل و نقل متوقف است مانند بارگیری و تخلیه بار و زمان سنجی در ترافیک و تصادف و تعمیرات  منجر به جلوگیری از اتلاف زمان می شوند و بار در زمان مناسب به مقصد می رسد کرایه حمل و نقل زیادتر می شود و همچنین باعث می شود شرکتهای حمل و نقل مشتری شرکتهای تولیدی و خدماتی شوند و شرکت های حمل و نقل جوابگوی افزایش هزینه های حمل و نقل مانند افزایش قیمت قطعات و سوخت و بیمه و غیره می باشند و  شرکتهای حمل و نقل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت