پایان نامه ارشد مدیریت : بررسی مقایسه رضایت مندی شغلی در سازمانآموزش و پرورش با سازمان بهزیستی کشور
پایان نامه رشته مدیریت گرایش مالی : بررسی مقایسه رضایت مندی شغلی در سازمان آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی کشور
 
در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
 
 
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
مقدمه :
مدیریت اصولی و کلاسیک از دیدگاه محققان خبرگان علوم مدیریت، علاوه بر انسجام و دارا بودن قواعدی تثبیت شده و جا افتاده که بنا بر عرف و عادت اداری بصورت قواعد و مقررات کلی برای هر گونه مدیریتی به مرور زمان به عنوان ضوابط معین گردیده، دارای یک سلسله مراتب کاری و انضباطی و به منظور نیل به هدف اصلی آن سازمان می یابد به آن توجه ویژه نمود را نمیاین می سازد و علاوه بر وجود روابط کاری و انضباط وجود یک سلسله روابط و مقررات خاص آن ارگان و نهاد قانونی غیر قابل انکار می باشد.
رضایت شغلی در حقیقت یک زمینه عاطفی ،روانی و احساسی است که فرد در درون خود نسبت به کاری که پذیرفته است و موجب انجام وظیفه بهتر او می شود ودادن طرح ها و ارائه ابتکارات و استفاده از خلاقیت نیز درافزایش کارایی یک سازمان آموزشی با رضایت شغلی فرد ارتباط دارد.
شغل هر فرد باید تامین کننده قسمت عمده ای از نیاز های مادی روانی و اجتماعی او باشد اما برخی ازانسان ها به علت مشکلات اقتصادی ،ضعف مدیریت ، عدم برنامه ریزی صحیح و بویژه توجه نکردن به لزوم ارضا نیاز های اساسی دچار احساس نارضایتی شغلی شده اند.
با مرور بر تحقیقات انجام شده در این زمینه می توان عوامل حقوقی و مزایای سازمانی ، امکانات رفاهی ، وجود امکانات لازم برای رشد و پیشرفت کارکنان ، وجود امکان ترقی و پیشرفت شغلی ، احساس امنیت شغلی ، وجود قوانین مقررات مدون ، ارتباط سازمانی ، داشتن اطلاعات تخصصی در افزایش سطح انگیزش و رضایت کارکنان را نام برد.
رشد و شکوفایی در هر سازمان مرهون چگونگی استفاده بهینه از توانایی های جسمی ذهنی و روانی افراد شاغل در آن می باشد. سازمان هایی که کارکنان آن دارای رضایت شعلی هستند و در مقابل مسئولیت های شغلی احساس تعهد بیشتری دارند از لحاظ بهره وری کارایی و افزایش تولید نیز در سطح بالایی قراردارند. زیرا رضایت شغلی که نوعی احساس مثبت فرد نسبت به شغلش می باشد زاییده عواملی نظیر شرایط محیط کار ، روابط حاکم برمحیط کار، نظام سازمانی شغل و تاثیر عوامل فرهنگی است لذت می توان نتیجه گرفت که رضایت شغلی احساس روانی است که از عوامل اجتماعی نیز متاثر می شود.
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
 
تعداد صفحه :77
قیمت : شش هزار تومان
 


 
***
—-
 
 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت