پایان نامه ارشد رشته مدیریت : رابطه کیفیت خدمات بانکداری آنلاین با رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت بانکها |
پایان نامه ارشد رشته مدیریت : رابطه کیفیت خدمات بانکداری آنلاین با رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت بانکها
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی
با عنوان : رابطه کیفیت خدمات بانکداری آنلاین با رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت بانکها
در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده حسابداری و مدیریت
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش: مدیریت دولتی
عنوان
رابطه کیفیت خدمات بانکداری آنلاین با رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت بانکها
درسطح بانک های دولتی شهر رشت
استاد راهنما
جناب آقای دکتر محمدرضا آزادهدل
استاد مشاور
جناب آقای دکتر سعید باقرسلیمی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ن
مقدمه. Error! Bookmark not defined.
فصل اول ـ کلیات تحقیق
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مسأله. 3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1-4 اهداف تحقیق 5
1-5 چارچوب نظری تحقیق 6
1-6 فرضیههای تحقیق 7
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق 7
1-7-1 متغیر وابسته. 8
1-7-2 متغیرهای مستقل شامل 8
1-8 قلمرو تحقیق 10
فصل دوم ـ مبانی نظری و پیشینهی تحقیق
2-1 بخش اول: رضایت مشتری 12
2-1-1 مقدمه. 12
2-1 بخش اول: رضایت مشتری Error! Bookmark not defined.
2-1-2 تعریف مشتری 13
2-1-3 اهمیت مشتری 13
2-1-4 رضایت مشتری 14
2-1-5 وفاداری رضایت مشتری 16
2-1-6 فرایند جلب رضایت مشتری 16
2-1-7 سازمان و مشتری 17
2-1-8 عوامل مؤثر بر افزایش رضایت مشتریان. 17
2-1-9 رضایت مشتری و نظریههای مربوط به آن. 18
2-1-10 مدلهای اصلی اندازهگیری رضایت مشتریان. 19
2-1-10-1 اندازهگیری رضایتمندی مشتری (CSm) 19
2-1-10-2 اندازهگیری رضایتمندی مشتریان فورنل (ECSI, ACSI) 19
2-1-10-3 مدل درختی 20
2-1-10-4 مدل کانو. 20
2-1-10-5 مدل اندازهگیری رضایت مشتری در امریکا 21
2-1-10-6 مدل اندازهگیری رضایت مشتری در اروپا 22
2-1-10-7 مدل شاخصهای رضایت مشتری 23
2-1-10-8 مدل ای. سی. اس. آی 24
2-1-10-9 مدل سروکوال. 24
2-1-11 دلایل مطالعه و سنجش رضایت مشتری 25
2-1-12 نیازها و خواستههای اصلی مشتریان بانک. 26
2-1-13 پیامد و اثرات افزایش رضایت مشتری 27
2-1-14 اهمیت ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانکی 27
2-1-15-1 شکلهای ابراز نارضایتی مشتریان نسبت به خدمات بانک و پیامدهای احتمالی 28
2-1-16 برنامه ارائه خدمات مطلوب مشتریان. 29
2-2 بخش دوم : کیفیت خدمات. 29
2-2-1کیفیت خدمات آنلاین 29
2-2-2 کیفیت خدمات و بانکداری آنلاین 30
2-2-3 ویژگیهای کیفیت خدمات در بانکداری آنلاین 32
2-2-4 تاریخچه کیفیت خدمات سیستمهای آنلاین 33
2-2-5 متغیر تعدیلگر: شهرت و برند بانکها 37
2-2-6 بانکداری آنلاین 39
2-2-6 انواع خدمات بانکداری آنلاین 40
2-2-6-1 شبکههای مدیریت یافته. 40
2-2-6-2 اینترنت با رایانههای شخصی 40
2-2-6-3 بانکداری تلفنی 40
2-2-6-4 ماشینهای خودپرداز. 41
2-2-6-5 بانکداری موبایلی 41
2-2-6-6 بانکداری دفتری 41
2-2-6-7 خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون. 41
2-2-6-8 صفحات وب. 42
2-2-6-9 بانکداری خانگی 42
2-2-7 مزایای بانکداری آنلاین 42
2-2-8 عملیات بانکداری آنلاین در سیستم بانکی کشور. 44
2-2-9 اجزای بانکداری آنلاین در ایران. 45
2-2-9-1 انواع کارتها 45
2-2-9-2 شبکه شتاب. 45
2-2-9-3 سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی 45
2-2-9-4 شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی 45
2-2-9-5 شبکه مرکزی سوئیفت. 45
2-2-10 بانکداری آنلاین 46
2-2-11 انواع بانکداری 47
2-2-11-1 اطلاعات. 47
2-2-11-2 ارتباطات. 47
2-2-11-3 معامله. 47
2-2-12 رشد بانکداری آنلاین 48
2-2-13 فرصتها برای بانکداری آنلاین 49
2-3-5 مدل تحقیق 49
2-3 پیشینه تحقیق 51
فصل سوم ـ روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه. 62
3-2 روش تحقیق 62
3-3 جامعهی آماری و نمونه آماری 62
3-4 روش نمونهگیری 63
3-5 منابع جمعآوری اطلاعات. 63
3-6 ابزار گردآوری دادهها و اطلاعات. 63
3-7 روایی ابزار اندازهگیری 64
3-8 پایایی (قابلیت اطمینان) 64
3-9 روش تجزیه و تحلیل دادهها واطلاعات. 65
فصل چهارم ـ تجزیه و تحلیل دادهها
4-1 مقدمه. 67
4-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 68
4-3 توصیف متغیرهای تحقیق 73
4-4 آزمون فرضیات تحقیق 79
4-5 بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان. 83
فصل پنجم ـ نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه. 86
5-2 نتایج آمار توصیفی 86
5-2-1 نتایج توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی 86
5-2-1 نتایج توصیفی متغیرهای تحقیق 86
5-3 نتایج آمار استنباطی 87
5-3-1 مربوط به رابطه اول ابعاد کیفیت خدمات آنلاین. 87
5-3-2 نتایج آزمون فرضیه اول. 87
5-3-3 نتایج آزمون فرضیه دوم. 88
5-3-4 نتایج آزمون فرضیه سوم. 88
5-3-5 نتایج آزمون فرضیه چهارم. 88
5-3-6 بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان. 89
5-4 پیشنهادات. 89
5-4-1 پیشنهادات براساس فرضیه های تحقیق 89
5-4-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی 90
5-5 محدودیتهای تحقیق 91
منابع 92
ضمائم
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول4-1 توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 68
جدول4-2) توصیف سن پاسخ دهندگان. 69
جدول4-3) توصیف وضعیت تاهل پاسخ دهندگان. 70
جدول4-4) توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان 71
جدول4-5 توصیف بانک های مورد استفاده پاسخ دهندگان از خدمات بانکداری اینترنتی. 72
جدول4-6) توصیف متغیر شهرت 73
جدول4-7) توصیف متغیر امنیت 74
جدول4-8) توصیف متغیر پاسخگویی. 75
جدول4-9) توصیف متغیر سهولت. 76
جدول4-10) توصیف متغیر اعتماد 77
جدول4-11 توصیف متغیر رضایت. 78
جدول4-12) آزمون رگرسیون بین امنیت و رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت 79
جدول4-13) آزمون رگرسیون بین امنیت و رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت 80
جدول4-13) آزمون رگرسیون بین پاسخگویی و رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت 81
جدول4-15) آزمون رگرسیون بین سهولت و رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت . 82
جدول4-16) آزمون رگرسیون بین اعتماد و رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت . 83
جدول4-17 آزمون رگرسیون بین ابعاد کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان 83
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار4-1) نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان 68
نمودار4-2) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان 69
نمودار4-3) نمودار دایره ای وضعیت تاهل پاسخ دهندگان 70
نمودار4-4) نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان 71
نمودار4-5 نمودار میله ای بانک های مورد استفاده پاسخ دهندگان از خدمات بانکداری اینترنتی 72
نمودار4-6) هیستوگرام متغیر شهرت 73
نمودار4-7) هیستوگرام متغیر امنیت. 74
نمودار4-8) هیستوگرام متغیر پاسخگویی 75
نمودار4-9) هیستوگرام متغیر سهولت. 76
نمودار4-10) هیستوگرام متغیر اعتماد. 77
نمودار4-11 هیستوگرام متغیر رضایت 78
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل 1-1 مدل تحلیلی تحقیق منبع . 7
شکل 2-1 مدل رضایتمندی مشتری امریکایی 22
شکل 2-2 مدل رضایتمندی مشتری در اروپا. 23
شکل 2-3 مدل تحلیلی تحقیق منبع . 50
چکیده
بانکداری آنلاین، باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است وهمانند هر فن آوری جدید دیگری دارای هزینه های خاص و مسائلی از قبیل امنیت سیستم واحتمال بروز مشکلات پیش بینی نشده است. از سوی دیگر بخش در حال رشدی ازمشتریان شکل گرفته اند که فهم تکنولوژیکی دارند و سهولت سیستم های توزیع خدمات مبتنی بر تکنولوژی را نسبت به ارائه این خدمات از طریق کارکنان بانک ترجیح می دهند .پاسخگویی به نیازهای مشتریان با بافت سنتی بانکهای کشور آسان نیست و ایجاد زمینه در اختیار گرفتن فن آوری مناسب الزامی است . هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه ابعاد کیفیت بانکداری آنلاین با رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت واشتهار بانکهامی پردازد (سید جوادین و یزدانی ،1384).
در این تحقیق از مدل تحلیلی 4 بعدی هان بک سانگ استفاده شده است ،که دارای ابعاد :1- امنیت شبکه
2- سهولت استفاده ودسترسی آسان 3- قابلیت اعتماد و اتکا 4- پاسخگویی به مشتریان که به عنوان متغییرهای مستقل این تحقیق می باشند وشهرت واشتهار بانکها به عنوان متغییر تعدیل گر می باشد و مهمترین متغییر این تحقیق رضایت مشتریان می باشد که متغییر وابسته ما بشمار می آید که در این پژوهش رابطه بین متغییر های مستقل و متغییر وابسته را مورد بررسی قرار می گیرد. رضایت مشتری که همان نگرش کلی در ارتباط با یک کالا یا خدمت بس از اکتساب و بکار گیری آن تعریف می شود ،که یک قضاوت ارزیابانه بس از انتخاب است که حاصل گزینش ویژه ای در خرید و تجربه استفاده یا مصرف آن می باشد.
در این تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است و روش گردآوری اطلاعات میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه و جامعه آماری مشتریان بانک های دولتی هستند و نامحدود در نظر گرفته شده است.و نمونه با استفاده از فرمول کوکران 429 نفر می باشند. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون و با استفاده از نرمافزار18 SPSS انجام گرفته است.
نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین ابعاد کیفیت خدمات بانکداری آنلاین و رضایتمندی مشتریان با توجه به نقش تعدیلگری شهرت بانک ها رابطه مستقیم وجود دارد. با توجه به مقدار بتاها نتیجه می گیریم که سهولت استفاده و دسترسی آسان نسبت به دیگر ابعاد کیفیت خدمات تاثیر بیشتری بر رضایتمندی مشتریان دارد.
واژگان کلیدی : کیفیت خدمات، بانکداری آنلاین ، رضایتمندی مشتریان ، شهرت بانک ها
رشد و گسترش روزافزون فناوری ارتباطات ، انقلاب را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است. این فناوری و روشهای کارکرد و نگرش افراد با سازمانها و دولتها را دگرگون ساخته است و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهای مختلف از طریق دنیای مجازی، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است .
ایران در زمینه تجارت و بانکداری الکترونیک، کشوری جوان است و تا رسیدن به مقصد قابل قبول از آن راه درازی در پیش رو دارد. ورود فناوری جدید در این دو زمینه، نیازهای جدیدی را در پردازش تبادل دادهها، ابزارها و زیرساختهای مناسب پیادهسازی آن و نیز نحوه ارائه خدمات بانکی نوین مطرح کرده است. نظر به روشهای سنتی موجود در بانکهای کشور و نارسایی این روشها در ارائه خدمات جدید، تهیه زیرساختهای موردنیاز در بانکها از ضروریاتی است که خوشبختانه مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته است و فعالیتهای گستردهای در سیستم بانکی کشور برای ارائه بانکداری الکترونیک و دیگر خدمات نوین بانکی در حال انجام است (سیدجوادین، 1385، 30).
خدمات مبتنی بر وب (آنلاین) در چندین سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. در صنعت بانکداری، اینترنت به عنوان ابزاری برای فراهم کردن خدمات آنلاین به کار گرفته میشود. خدمات بانکداری آنلاین راه دیگری برای بررسی پیامدهای خدمات دهی یا تماس با مرکز جهت افزایش تعداد مشتریها هستند. بانکداری آنلاین به بانکها کمک میکنند تا رابطه نزدیکی را با مشتریهای خود برقرار نموده و این رابطه را حفظ نمایند و عملیات در کاهش داده و هزینهها را ثابت نمایند و بهرهوری مالی بیشتری فراهم آورند. از دیدگاه مشتری، خدمات بانکداری مزایای را برای مشتریها دارا هستند، همچون کنترل پیشرفت، سادگی استفاده و هزینههای کمتر برای انجام تعاملات هستند.
کیفیت خدمات آنلاین یکی از مباحث کلیدی جهت رضایت مشتری است. در سالهای اخیر، چندین بانک تلاش میکنند تا خدمات آنلاین با کیفیت بالا را برای جلب رضایت مشتریان خود فراهم آورند. برای دستیابی به چنین منافعی سازمانها باید انتظارات و توقعات مشتریان آگاه بوده و با سازوکارهای هشداردهنده مشکلات را سریعاً شناسایی کرده و در مقابل آنها واکنش مناسب و سازنده نشان میدهند. به عقیده اکثر صاحبنظران مطمئنترین راه برای کسب موفقیت، باقی ماندن در ذهن مشتریان است و این هم تنها در سایر تولیدات و خدمات با کیفیت بدست میآید(دانلی و همکاران ،2006).[1]
1-2 بیان مسأله
از ویژگیهای بارز جوامع بشری در دنیای امروز که متأثر از پیشرفت و توسعه سریع است. پیچیدهتر کردن مسائل و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. ثبات، حفظ و بقاء، پیشرفت و توسعه این جوامع تنها از طریق رفع معضلات با بهترین روش ممکن میسر است. در این راستا بهترین راه جهت تحقق این امر در سازمان، شناخت علایق، نیازها، خواستها و آگاهی از نیازها و تقاضای مشتریان است که به نوعی از خدمات سازمان منتفع میگردند و با خرید و برخورداری از خدمات، موجب بقای سازمان و ایجاد منافع برای آن میشوند. همانطور که بیان شد نقش و اهمیت مشتری در شرکتها و سازمانها به سبب تأثیر مستقیمی که بر رشد و بقای سازمان در بازار رقابت میگذارند و نیز سبک منافعی که برای ایشان دارند، سبب گردیده تا امروزه از نظر فلسفی لزوم کسب رضایت مشتری درک و پذیرفته شود و در کلیه واحدهای سازمانها گرایش به مشتری داشته باشند و سمت و سوی فعالیت همه آنها مشتری و جلب رضایت مشتریان باشد. (دوستار، 1385، 225)
خدمات بانکداری آنلاین در چند سال اخیر در کشور ما رشد چشمگیری داشته است، لیکن نبود برخی زیرساختها در ابعاد مختلف موجب کندی این فعالیتها شده و با توجه به اینکه مشتریان مهمترین رکن بقای بانکها هستند، نمیتوان نیازهای مشتریان را به نحو شایستهای پاسخ داد. (بحرینژاد، 1387، 1) بانکها موظفند به عنوان مؤسسات خدمات رسانی به نحو مؤثری در تحقق نیازهای مشتریان گام برداشته و خود را با نیازهای جامعه هماهنگ سازند. (شهرستانی، 1387، 1)
بیشتر بانکهای آنلاین از نظرات و توقعات مشتریان خود غافل هستند. بنابراین بانکها به منظور بالا بودن رضایت مشتریان نیازمند تأکید قوی بر روی تصحیح و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده خود هستند(رود وهمکاران،2008)[2]. رضایت مشتری که همان نگرش کلی در ارتباط با یک کالا یا خدمت پس از اکتساب و به کارگیری آن تعریف می شود، که یک قضاوت ارزیابانه پس از انتخاب است که حاصل گزینش ویژهای در خرید و تجربه استفاده یا مصرف آن میباشد. (موون و مینور، 1386، 325).
ابعاد کیفی مهمی در بانکداری آنلاین از سوی مشتریان مورد توجه قرار میگیرد و در نهایت موجب رضایتمندی مشتریان و افزایش وفاداری آنها میشود. در یک محیط رقابتی بالا، بانکداری آنلاین برای حفظ مشتریان خود باید کلیه خدمات و امکانات حمایتی و پاسخگویی سریع را برای حمایت از مشتریان خود فراهم کرده تا سهم مشتریان را حفظ و حتی افزایش دهد. راحتی و سهولت استفاده در معامله و تأمین اطلاعات لازم، توجه بیشتر به مشتریان، دسترس بودن شبکه و ایجاد سیستم شکایات و انتقادات میتواند تأثیر بسزایی در حفظ و نگهداری مشتری و ایجاد رضایتمندی در مشتریان داشته باشند.[3] (بایور و همکاران، 2008، 158)
آمارها نشان میدهد ارائه خدمات با کیفیت مناسب، نرخ خطا را به میزان 50% کاهش و همچنین میزان سودآوری را تا 80% افزایش میدهد، بنابراین یک طیف وسیعی از خدمات مناسب و بالا بردن کیفیت خدمات میتواند فرایند بانکداری آنلاین را متحول سازد.
ابعاد کیفیت خدمات شناسایی شده در بانکداری آنلاین میتواند شامل موارد مختلفی باشد از آن جمله:
ـ امنیت شبکه شامل امنیت سیستم پرداخت و امنیت در نقل و انتقال وجوه میباشد.
ـ دسترسی و استفاده آسان و سهولت در فرایند انجام معامله است.
ـ پاسخدهی که شامل آمادگی کارکنان برای فراهم آوردن یک خدمت خوب و با کیفیت است.
ـ قابلیت اعتماد و اتکا یا کارکرد تنی سیستم به طور 24 ساعته و آنلاین در دسترس مشتریان بوده و به خوبی کار کند.
در این میان یکی از عوامل تأثیرگذار در رضایت و وفاداری مشتریان، قابلیت اعتماد به برند بانکها است. درواقع زمانی که مشتریان امکان مقایسه خدمات بانکهای مختلف را با یکدیگر ندارند، معمولاً از آنچه در اختیار دارند مانند تصویر یا برند بانکها برای تصمیمگیری استفاده میکنند. از اینرو، ویژگیهای ملموس بانک همراه با ویژگیهای ناملموس آن باید در مطالعات موردنظر قرار گیرد. قابلیت اعتماد یک برند در اثر سالها فعالیت و ارتباط با مشتریان و برآوردن و عمل نمودن به آنچه که به مشتریان وعده داده شده و همچنین ارائه خدمات و با کیفیت برتر و یا حداقل مطلوب برای مشتریان که حاصل توانایی و تخصص بانکها بوده است، بوجود میآید. این قابلیت اعتماد نیز در طی زمان، فقط از طریق روابط متقابل با مشتری بوجود میآید. اگر اعتماد به بانکها از بین برود، برند نیز به سرعت از بین خواهد رفت.
برند، یکی از ابزارهای ارتباطی مهم در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتریان محسوب میگردد و به دو دلیل برای مشتریان ارزشمند است: اول اینکه ریسک مصرف کننده را کاهش میدهدو دوم در هزینههای تصمیمگیری صرفهجویی مینماید. رضایت مشتری از برند حاکی از نگرش مثبت مشتری بر برند و پایبندی و قصد ادامه فعالیت در آینده است. وفاداری به برند یک بانک مستقیماً متأثر از رضایت یا نارضایتی مشتری از برند بانک در طول زمان و همینطور کیفیت خدمات است (کاتلر، آرمسترانگ، 2004، 85).
با توجه به ابعاد گفته شده در تحقیق حاضر سوال اصلی پژوهش، این است که آیا ابعاد کیفیت خدمات بانکداری آنلاین با رضایتمندی مشتریان با توجه به شهرت و برند بانکها رابطه دارد؟
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق
تغییرات تدریجی که در صنعت بانکداری، در دهه گذشته بوجود آمده، از رقابت زیاد بین بانکها ناشی شده است. بانکداری، خدمتی است که با افراد تماس زیادی دارد. علاوه بر آنچه که ارائه میشود،نحوه ارائه و محیط فیزیکی، تأثیر شدیدی در آگاهی مشتریان از خدمات دارد (کومار و همکاران، 2010)[4].
امروزه در نتیجه پیشرفتهای اجتماعی، مشتریان، تسهیلات و بازدهی بیشتری را از بانکها طلب میکنند. بنابراین ارائه ارزش برتر بر مشتریان امری اجتناب ناپذیر در موفقیت واحدهای تجاری و نیز ارائه دهندگان خدمات میباشد(سورسن چندار و همکاران، 2003)[5]. توجه به رضایت مشتریان در جهت اندارهگیری و ارزیابی کیفیت خدمات، در صورتیکه سازمانهای مالی بتوانند خود را با آن تطبیق دهند، میتوانند عامل مهمی در ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان باشند، همانطور که تغییرات گستردهای که در بانکداری ایجاد شده است، تحلیل مؤلفه های خدمات در بانکهای کشورهای با اقتصاد و در حال توسعه میتواند به دست یافتن اطلاعات ارزشمندی در صنعت بانکداری برای دیگر کشورها منتج گردد. از طرف دیگر، با بالا رفتن سطح رفاه عمومی و افزایش سطح انتظارات افراد، کیفیت خدمات در بانکها باید بعنوان یک عامل بقا و نه بعنوان یک عامل رقابتی متمایز کننده در نظر گرفته شود. به این جهت، بانکها باید به بررسی کیفیت خدمات خود پرداخته و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، قادر به پاسخگویی به انتظارات فزاینده مشتریان شان باشند تا بتوانند بقا خود را تضمین نمایند(سعیدنیا و اشرافی، 1387).
1-4 اهداف تحقیق
اهداف این تحقیق عبارتند از :
1- سنجش وضعیت ابعاد کیفیت خدمات بانکداری آنلاین در سطح بانکهای دولتی شهر رشت از دید مشتریان
2- سنجش میزان رضایتمندی مشتریان بانکهای دولتی شهر رشت
3- مقایسه رابطهابعاد کیفیت خدمات بانکداری آنلاین با رضایت مشتریان در بین بانکهای دولتی شهر رشت
4- تعیین رابطه امنیت شبکه با رضایتمندی مشتریان بانکهای شهر رشت با توجه به شهرت بانکها
5- تعیین رابطه قابلیت پاسخدهی با رضایتمندی مشتریان بانکهای شهر رشت با توجه به شهرت بانکها
6- تعیین رابطه سهولت دسترسی و استفاده آسان با رضایتمندی مشتریان بانکهای شهر رشت با توجه به شهرت بانکها
7- تعیین رابطه قابلیت اعتماد با رضایتمندی مشتریان بانکهای شهر رشت با توجه به شهرت بانکها
1-5 چارچوب نظری تحقیق
چارچوب نظری تحقیق یک الگوی مفهومی است، مبتنی بر روابط تئوریک بیان شماری از عوامل که در مورد مسأله پژوهش با اهمیت تشخیص داده شدهاند(نوآیین، 1384، 8). اینترنت باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است. بانکداری نیز بواسطه بهرهگیری روزافزون ارتباطات از این قاعده مستثنی نبوده و به قافله ارتباطات جهانی پیوسته است. اینترنت نیز همانند هر فنآوری جدید دیگری دارای هزینههای خاص وسائلی از قبیل امنیت سیستم و احتمال بروز مشکلات پیشبینی نشده است(پیرومال، 1384، 5). از سوی دیگر بخش در حال رشدی از مشتریان شکل گرفتهاند که فهم تکنولوژیکی دارند و به سهولت سیستمهای توزیع خدمات مبتنی بر تکنولوژی را نسبت به ارائه این خدمات از طریق کارکنان بانک ترجیح میدهند. پاسخگویی به نیازهای مشتریان با بافت سنتی بانکهای کشور آسان نیست و ایجاد زمینه در اختیار گرفتن فنآوری مناسب الزامی است. البته در این میان به بررسی شهرت و برند بانکها در ارائه خدمات با کیفیت از دید مشتریان بانک میپردازیم (سیدجوادین و یزدانی، 1384، 47).
تعداد صفحه :131
قیمت : هفده هزار و سیصد تومان
***
—-
پشتیبانی سایت : SERDEREHI@GMAIL.COM
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
*** **** ***
[چهارشنبه 1399-01-27] [ 11:49:00 ب.ظ ]
|