برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

1-2-5-15
قابلیت الصاق اسناد به قلم کاری و قابل مشاهده بودن آن برای همه کارگرانی که روی مراحل کاری در یک نمونه گردش کار مشابه کار میکنند (یک کارگر یک فولدر)
1-2-5-16
قابلیت نگهداری و توزیع ورژنهای مختلف گردش کار ( طرح فرایند قابل اجرا) از مخزن
1-2-5-17
امکان بررسی و مدیریت خطاها در گردش کار
1-2-5-18
قابلیت پیکربندی سطوح مختلف لاگگیری برای هر گردش کار
1-2-5-19
قابلیت جستوجوی اقلام کاری روی لیستهای کارگران دیگر به وسیله کاربران مجاز
1-2-5-20
قابلیت الحاق تریگرها (مانند ارسال پست الکترونیک، آغاز یک فرایند و …) به گردش کار جهت آغاز و اجرای برخی کارها
1-2-5-21
امکان تغییر نمونه فرآیندها توسط ادمین سیستم و کاربران مجاز وجود دارد: ایست، صرفنظر، شروع بعد از توقف، شروع مجدد و…
1-2-5-22
قابلیت بومیسازی نمای لیست کاری برای کاربران مانند پنهان کردن بعضی ستونها و مرتب کردن اقلام کاری بر اساس نوع گردش کار
1-2-5-23
قابلیت فیلتر کردن یا پرسوجو برای کمک به سوپروایزرها و کاربران برای مشاهده داده های لیست کاری
1-2-5-24
کاربران بتوانند لیست کار را بر مبنای اولویت و یا تاریخ خاتمه برای اقلام مربوط به خودشان مرتبسازی کنند
1-2-5-25
قابلیتی که به کاربران اجازه میدهد اولویتها و موعدهای متفاوتی را برای اقلام کاری نسبت دهند
1-2-6
گزارشگیری گردش کار
1-2-6-1
قابل مشاهده بودن وضعیت محتوای یک شی از طریق فرایند گردش کار
1-2-6-2
قابل مشاهده بودن وضعیت نمونه های گردش کار فردی
1-2-6-3
قابل مشاهده بودن وضعیت تمام نمونه های گردش کار
1-2-7
گردش کار موقت
1-2-7-1
قدم اول موقت اجرا کننده
1-2-7-2
قدم بعدی موقت اجرا کننده
1-2-7-3
تنظیم مجدد نمونه
1-2-7-4
راهاندازی مجدد نمونه
1-3-1
رویدادها ( ابزار گرافیکی برای تعریف رخدادها)
1-3-1-1
محرکهای رویداد
1-3-1-2
محرکهای جهانی
1-3-1-3
نمونه های مرتبط با محرک
1-3-1-4
محرک نسبی
1-3-1-5
محرک فرمولبندی داده ها
1-3-2
رویدادهای خودکار
1-3-2-1
قابلیت اجرای برخی کارها هنگامی که رویدادی رخ میدهد: فرستادن یک ایمیل به یک یا گروهی از کاربران تعیین شده، آغاز دوباره یک حالت به تعلیق درآمده
1-3-2-2
تغییر وضعیت
1-3-2-3
قوانین اجرایی موفق
1-3-2-4
انتساب کاربر
1-4
تعامل (قابلیت دادن اخطار به کاربر)
1-4-1
انتخاب اخطار
1-4-1-1
پشتیبانی از قراردادن اطلاعات در اختیار کاربر
1-4-1-2
پشتیبانی از اطلاع رسانی فعال
1-4-1-3
پشتیبانی از اطلاع رسانی منفعل
1-4-1-4
با خبرسازی افراد مسئول از طریق پست الکترونیکی
1-4-1-5
با خبرسازی کاربران در نقشهای خاص از طریق ایمیل
1-4-1-6
با خبرسازی کاربران خاص از طریق پست الکترونیکی
1-4-1-7
پشتیبانی از کنترل استثنائات
1-4-1-8
پشتیبانی برای اطلاعرسانی همزمان استثنائات
1-4-1-9
پشتیبانی برای اطلاعرسانی غیرهمزمان استثنائات
1-4-2
تکرار اخطار
1-4-2-1
یکبار
1-4-2-2
تکرار محدود
1-4-2-3
تکرار بی نهایت
1-4-3
مکانیزمهای اطلاعرسانی
1-4-3-1
پیامهای ایمیل
1-4-3-2
پرسوجوهای SQL
1-4-3-3
تماس وب سرویس
1-4-4
قابلیت استفاده از رویدادهای خارجی و داخلی
1-4-5
پشتیبانی از رویدادهای انسان مبنا
1-4-6
پشتیبانی از رویدادهای سیستم مبنا
1-5
تخصیص وظیفه (قابلیت گرافیکی انتساب وظایف به نقشها و گروه ها)
1-5-1
به کاربر
1-5-2
به تیم
1-5-3
به نقش
1-6
قوانین کسبوکار
1-6-1
اسکریپتهای تعبیه شده
1-6-2
قوانین بیرونی
1-6-3
موتورهای قوانین شخص ثالث
1-7
کنترلهای کسبوکار
1-7-1
تعریف کنترلها
1-7-2
قابلیت شناسایی خطرات در فرآیندها
1-7-3
قابلیت شناسایی صاحب هویت
1-7-4
ورود به سیستم نمره ممیزی
1-7-5
قابلیت شناسایی رابطه بین مراحل فرایند
1-7-6
قابلیت تست و غلط زدایی مدلسازی
1-7-7
مدیریت شکستها
1-7-7-1
قابلیت کنار آمدن با شکستهای موتور فرایند کسبوکار
1-7-7-2
توانایی مقابله با شکستهای فعالیت
1-7-7-3
قابلیت مقابله با خرابی سیستم
1-7-7-4
توانایی کنار آمدن با خطاهای معنایی
1-7-7-5
توانایی کنار آمدن با خطاهای رفتاری
1-7-7-6
توانایی کنار آمدن با خطاهای ارتباطی
1-8
مدلسازی داده
1-8
داده از نوع متن
1-8
داده از نوع عددی
1-8
داده از نوع تاریخ / زمان
1-8
داده از نوع متن بزرگ
1-9
پشتیبانی از فرایند استخراج
1-9-1
قابلیت رسیدگی به لاگهای ناقص
1-9-2
توانایی رسیدگی به سر و صدا
1-9-3
توانایی کنترل نامهای تکراری فعالیت
1-9-4
انواع سازه پشتیبانی (گراف و یا بلوک)
1-9-5
توانایی رسیدگی به برچسب زمانی.
1-9-6
توانایی رسیدگی به برابری پایه
1-9-7
توانایی رسیدگی به سازه های غیر آزاد در انتخاب
1-9-8
توانایی رسیدگی به حلقه های اساسی پایه
1-9-9
توانایی رسیدگی به حلقه های دلخواه
1-10
اتصال متغیرهای فرایند
1-10-1
ورودی کاربر
1-10-2
پایگاه داده های خارجی
1-10-3
خدمات وب
1-10-4
تماسهای API
1-10-5
محاسبه شده از متغیرهای دیگر
1-10-6
چک کردن مرجع
1-11
ارتباط فرآیندها
1-11-1
نقشه برداری داده

1-11-2
ارتباط همزمان، انتظار برای تکمیل فرایند ناقص
1-11-3
ارتباط ناهمگام، فرایند ناقص به طور مستقل اجرا میشود
1-11-4
بهراحتی لینک کردن فرم ها به فرآیندها و استفاده از فرمها درگردش کارها حین فرایند
1-11-5
آغاز یک جریان کاری پس از تکمیل مرحله کاری پیش نیاز
1-11-6
قابلیت آرشیو و استفادهی مجدد از زیرفرآیند ها
1-11-7
وجود قابلیت کنترل روابط بین فیلدی بهطوری که اگر داده ای در یک فیلد وارد شد فیلد مرتبط دیگر نیز حتمأ ورود اطلاعات شود و خالی نماند
1-12
وظایف دستی (قابلیت الصاق دستورالعمل جهت انجام و تکمیل مراحل کاری پیچیده)
1-12-1
تغییر وضعیت
1-12-2
قوانین اجرایی موفق
1-12-3
انتساب کاربر
1-13
سررسیدها
1-13-1
تاریخهای چندگانه در فرایند های یکسان
1-13-2
سررسیدهای استاتیک
1-13-3
سررسیدهای پویا
1-14
سرعت مدلسازی
1-15
پشتیبانی ازدیدگاهها و نظرات مختلف در مدلسازی فرایند کسبوکار.
1-16
یکپارچگی محیط شبیهسازی با محیط مدلسازی
3-2-2- قابلیت شبیهسازی فرایند:
شبیهسازی نوعی مدلسازی کامپیوتری از یک وضعیت فرضی است که میتواند برای استقرار آن مدل در سیستم مورد تجزیهوتحلیل قرار گیرد]45[. برای کمک به صاحبان فرایند کسبوکار و تحلیلگران کسبوکار در طراحی فرایند،BPMS قابلیت شبیهسازی فرایند و توانایی مدلسازی را فراهم میکند. شبیهسازی، شامل توزیع احتمالی زمان برای هر فعالیت در فرایند شبیهسازی شده میباشد. بدیهی است که آمادهسازی مدل هنگامی صورت میگیرد که الگوریتم شبیهسازی مورد استفاده و مدلهای توزیع احتمال متناسب با هر یک از فعالیتها در فرایند کسبوکار تعیین گردد.
پس از این که داده ها جمعآوری شدند؛ شبیهساز فرایند، گلوگاهها و نقاط ضعف در طراحی فرایند را شناسایی میکند و بر اساس نتایج حاصل از شبیهسازی، طراحی فرایند اولیه میتواند باعث بهبود در چرخهی مدیریت فرایند کسبوکار شود. در واقع، صاحبان فرایند میتوانند شبیهسازی داده ها را بهمنظور افزایش کارایی فرآیندهایی که به طور مداوم درحال پیشرفت هستند استفاده نمایند. شبیهسازی همچنین عاملی است که میتواند شکاف چشمگیر بین وضع مطلوب و فرایند مستقر در سازمان را کاهش دهد]15،42[.
پس از اینکه یک فرایند طراحی شد، میتوان با بهره گرفتن از قابلیت شبیهسازی، رفتارهای مختلف فرایند طراحی شده را بررسی نمود که به دلیل سرعت بالای شبیهسازی فرایند میباشد. شبیهسازی فرآیندها، هنگامی که تغییراتی در ویژگیهای یک فرایند مانند منابع مورد نیاز، هزینه، مدت زمان و ویژگیهای صفبندی ایجاد میشود، ازطریق سناریوهای What-If اجرا میگردد. با تجزیهوتحلیل What-If، میتوان عملکرد فرآیندهای شبیهسازی شده را قبل از پیادهسازی تحلیل کرد. آزمایشها با بهره گرفتن از المانهای مختلف مانند مسیرهای گوناگون، سطح منابع، قوانین و … به دنبال پاسخی بهینه میگردد.
نتایج شبیهسازی به صورت گرافیکی همراه با اطلاعات مربوط به تکمیل مراحل کار، طول صف، اسناد دریافتی، مسیریابی سند در میان فرایند، شروع، توقف و … ارائه میشود. قابلیت دیگر شبیهسازی، توانایی گزارشدهی میباشد. در واقع تحلیلگران با گزارشات گرافیکی که از نتایج شبیهسازی بهدست میآورند میتوانند اقدامات اصلاحی را در جهت بهبود فرایند انجام دهند. گزارشات شبیهسازی جزئیات بیشتری از فرایند، از جمله داده های شبیهسازی، تجزیهوتحلیل آنها و نمودارها را ارائه میدهند]45[.
تحلیلگر میتواند با شبیهسازی فرآیندها زمان انجام فرآیندها را مشخص نماید. باید توجه داشت که شبیهسازی مدل انتزاعی، نیاز به اجرای واقعی کار و جایگزین کردن جزئیات توسط توزیعهای تصادفی دارد. بعضی از شرکتهای عرضه کننده، یک ابزار شبیهسازی مستقل (مانند Arena, Extend ) ارائه میدهند. در حالیکه برخی این ابزار را در یک سیستم مدیریت گردش کار (FileNet، COSA) یا در یک ابزار مدلسازی فرایند کسبوکار (PROTOS، ARIS) قرار میدهند]38،39[.
3-2-2-1- مزایای شبیه سازی ]42[:
تعیین تنگناها، گلوگاهها و نقاط ضعف فرآیندها
تعیین وابستگی فرآیندها و منابع سازمان
مقایسه فرآیندها و سناریوهای مختلف بر اساس کارایی و سرعت
بررسی مشکلات فرایند کنونی از طریق شبیهسازی
دست یابی به نتایج بهتر
هزینه کمتر
یک شبیهساز فرایند تعداد زیادی از نمونه های فرضی یک فرایند را تولید میکند، نمونه ها را گام به گام اجرا میکند و سوابق هر مرحلهی اجرا را ثبت مینماید. خروجی یک شبیهساز به طور معمول شامل اطلاعات ثبت شده در شبیهسازی و همچنین آمار مربوط به چرخهی زمان، متوسط ​​زمان انتظار و بهرهبرداری از منابع سازمان میباشد. شبیهسازها، از الگوریتمهای خاص و هوشمندی برای تکمیل فرایند شبیهسازی با سرعت بالا استفاده میکنند. شبیهسازی فرایند کسبوکار، میتواند حجم بالایی از فرآیندها و فعالیتها را در چند ثانیه بهطور مؤثری شبیهسازی نماید. برای هر یک از آیتمهای کاری ایجاد شده در طی شبیهسازی، ابزار شبیهساز موارد زیر را در نظر میگیرد:

• زمانی که فرایند آمادهی اجرا است،
• زمانی که فرایند آغاز میشود،
• زمانی که فرایند تکمیل میشود.

با بهره گرفتن از اطلاعات جمع آوری شده، ابزار شبیهسازی میتواند زمان انتظار متوسط برای هر وظیفه را محاسبه نماید، چرا که در شناسایی تنگناها و گلوگاههای فرایند مثمر ثمر میباشد.. در واقع، اگر ​​زمان انتظار فرآیندی بسیار بالا بود، به این معنی است که گلوگاهی در سطح این کار وجود دارد و تحلیلگر
پس از تشخیص آن تنگنا میتواند اقدامات اصلاحی در جهت بهبود وضعیت موجود انجام دهد ]14[.
بنابراین قابلیت شبیهسازی در سیستم های مدیریت فرایند کسبوکار، شامل شاخصهایی از جمله: جنبه­ های بصری، کارایی، تستپذیری، امکانات آزمایش و امکانات آماری است. جدول 3-2 شاخصهای شبیهسازی فرایند کسبوکار را نشان میدهد:
جدول 3-2- شاخصهای شبیهسازی فرایند کسبوکار
 2
قابلیت شبیهسازی فرایند
2-1 
جنبه­ های بصری
2-1-1
انیمیشن
2-1-2
نوع انیمیشن
2-1-3 
انیمیشن با ساعت بصری
2-1-4
بیانگری و کیفیت گرافیک
2-1-5
کتابخانه گرافیک
 2-2
کارایی
 2-2-1
پایداری
 2-2-2
سطح جزئیات
 2-2-3
قابلیت استفاده مجدد مدل
 2-2-4
قابلیت اطمینان مدل
 2-2-5
مقیاس زمانی برای مدلسازی
 2-2-6
قابلیت زنجیری شدن مدل (ارتباط خروجی ها از مدلهای مختلف)
 2-2-7
روش های صفبندی (به نوبت پردازش کردن)
 2-3
تستپذیری (قابلیت تست و غلط زدایی مدل)
 2-3-1
بررسیهای منطقی
 2-3-2
پیامهای خطا
 2-3-3
سهولت اشکالزدایی
 2-3-4
ردیابی فایلها
 2-3-5
تابع پلکانی (رویداد به رویداد پریدن)
 2-3-6
نمایش دینامیکی عناصر (ظرفیت، رویدادها، شرایط)
 2-3-7
نمایش مسیر گردش کار
 2-4
امکانات آزمایش
 2-4-1
نقاط انفصال
 2-4-2
تنظیم سرعت
 2-4-3
تعیین اتوماتیک مدت زمان اجرا
 2-4-4
اجرای خودکاردستهای
 2-5
امکانات آماری
 2-5-1
توزیعهای آماری نظری
 2-5-2
توزیعهای تعریف شده توسط کاربر
 2-5-3
جریان عدد تصادفی
 2-5-4
تجزیهوتحلیل داده های خروجی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت