دانلود پایان نامه ارشد:رابطه سبک های دلبستگی و صمیمیت روانشناختی با تعارضات زناشویی
 دانلود متن کامل پایان نامه رابطه سبک های دلبستگی و صمیمیت روانشناختی با تعارضات زناشویی
 

 
دانشگاه آزاد اسلامی واحدکرمانشاه
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی
 
 
عنوان
رابطه سبک های دلبستگی و صمیمیت روانشناختی با تعارضات زناشویی
 
 
استاد راهنما
دکتر مختار عارفی
 
 
تابستان 1394
 
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:
هدف پژوهش حاضر تعیین  رابطه ی سبک های دلبستگی و صمیمیت روانشناختی با تعارضات زناشویی بین زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره روانشناسی شهر کرمانشاه بوده است. بدین

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

منظور 180 نفر (60 زن _ 60  مرد) از زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر کرمانشاه به روش نمونه گیری در دسترس (داوطلبانه) انتخاب و پرسشنامه های رضایت زناشویی انریچ  ، تعارض زناشویی و پرسشنامه مقیاس تجربه روابط نزدیک بر روی آنها اجرا شده است. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که  سبک های دلبستگی میتواند تعارضات زناشویی را پیش بینی کند. همچنین صمیمیت روانشناختی میتواند تعارضات زناشویی را پیش بینی کند و نیز نتایج موید این بود که بین صمیمیت روانشناختی و سبکهای دلبستگی، رابطه معنا داری وجود دارد. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهادمیشود کارگاه های روان شناسی بیشتری در شهر کرمانشاه برای زوجین قبل و بعد از ازدواج برگزار شود، سبک های دلبستگی زوجین پیش از ازدواج بررسی و تعیین شود، در جلسات مشاوره قبل از ازدواج دوره ی کودکی زوجین بررسی شود، در دوره ی کودکی، اواسط کودکی به منظور مشخص کردن سبک های دلبستگی کودکان مشاوره انجام شود، کارگاه هایی در زمینه پربارسازی روابط زناشویی گذاشته شود، برای جلوگیری از دلبستگی های ناایمن کودکان به والدین اطلاع رسانی بیشتری شود، مهدکودک ها در جهت ایجاد دلبستگی ایمن کودک، برای والدین کارگاه های آموزشی تشکیل دهندو قبل از ازدواج برای افراد کارگاه هایی در جهت کنترل تعارضات گذاشته شود.
 
کلیدواژه ها: سبک های دلبستگی، صمیمیت روانشناختی، تعارضات زناشویی.
 

فصل یکم
مقدمه پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت