مساله ای که مدیران ارشد با آن مواجه هستند استفاده از برون سپاری نیست ، بلکه آن چیزی است که باید برون سپاری شود . سازمانی که تصمیم گیری می گیرد تعدادی از فعالیتهای خدماتی خود را برون سپاری نماید ، در اولین مرحله با این پرسش مواجه است که چه فعالیتی را برون سپاری کند؟ بدین منظور ، این تحقیق با ارائه یک روش مناسب برونسپاری وظایف خدمات شهری( وظایف ایجاد و نگهداری فضای سبز ) ، فعالیتهایی که باید به شرکتهای خدماتی واگذار شود را تعیین می کند . تحقیق حاضر در دو مرحله سازمان یافته است . در مرحله اول ، عوامل تعیین کننده بر تصمیم گیری برونسپاری وظایف ایجاد و نگهداری فضای سبز شناسایی شدند و در مرحله دوم با بهره گرفتن از تکنیک AHP ، وزن این عوامل محاسبه و فعالیت هایی جهت برونسپاری انتخاب گردیدند .
مجموع این دو فرایند یک چارچوب تصمیم گیری را به منظور برون سپاری فعالیتهای ایجاد و نگهداری فضای سبز توسعه دادند . نتایج تحقیق حاکی از این است که معیارهای ملاحظات استراتژیکی و مدیریتی از بالاترین میزان اهمیت در تصمیمات برونسپاری خدمات شهری برخوردار بوده و اولویت آنها جهت برونسپاری با نگهداری فضای سبز ( با وزن 444/0 ) و ایجاد فضای سبز ( با وزن 245/0 ) می باشد .

کلید واژه ها : برون سپاری ، ایجاد و نگهداری فضای سبز ، فرایند تحلیل سلسله مراتبی ( AHP )

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق
1-1مقدمه 12
2-1- بیان مسئله 13
3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق 14
4-1- سوالات تحقیق 15
5-1- اهداف تحقیق 15
6-1- نوع روش تحقیق 16
7-1- قلمرو موضوعی ، مکانی و زمانی 16
8-1- جامعه آماری و روش نمونه گیری 17
9-1- روش گردآوری اطلاعات و داده ها 17
10-1- روش تجزیه و تحلیل داده ها 17
11-1- شرح مفاهیم ، اصطلاحات و متغیرهای بکار رفته در تحقیق 18
12-1- محدودیت های تحقیق 19
13-1- مروری بر فصل اول 19

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
1-2- مقدمه 21
2-2- سابقه برونسپاری 22
3-2- روندهای اخیر در برونسپاری 23
4-2- مخاطرات برونسپاری 26
5-2- منشاء مخاطرات 27
6-2- برونسپاری ؛ یک اقدام کلیدی تجاری 32
7-2- مقایسه تطبیقی برونسپاری با اصول اقتصادی 33
8-2- دلایل برونسپاری و منافع مورد انتظار 34
9-2- برونسپاری چیست؟ 37
10-2- دلایل بررسی برونسپاری 38
11-2- سطوح برونسپاری 39
12-2- فرایند اجرایی برونسپاری 39
13-2- خدمات شهری شهرداری تهران 50
1-13-2 فضای سبز شهری 52
2-13-2ضرورت ایجادفضای سبز شهری: 53
3-13-2 کارکردهای فراغتی فضای سبز 55
4-13-2- چشم اندازهای حوزه معاونت خدمات شهری : 57
5-13-2- اهداف حوزه معاونت خدمات شهری : 57
6-13-2- وظایف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران 58
7-13-2- خلاصه فعالیت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران 59
8-13-2- فعالیتهای در دست اقدام سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران 60
9-13-2- پروژه های آتی سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران 61
14-2- مروری بر تحقیقات صورت گرفته در کشور 63
15-2- مروری بر فصل دوم 64
16-2 مدل تحلیلی تحقیق 65

فصل سوم : روش شناسی تحقیق
1-3- مقدمه 67
2-3- روش تحقیق 67
3-3- روش گرد آوری اطلاعات 67
4-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها 68
5-3- طراحی و تنظیم پرسشنامه‌ و نحوه مقیاس بندی 68
1-5-3- سوال‌های پرسشنامه : 68
2-5-3- رابطه سوالات پرسشنامه با سوالات تحقیق : 69
3-5-3- نحوه مقیاس بندی : 69
6-3- بررسی پایایی و رواییپرسشنامه‌ 70
1-6-3- بررسی پایایی پرسشنامه‌: 70
2-6-3- بررسی روایی پرسشنامه‌ : 70
7-3- مراحل انجام تحقیق 71
8-3- روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical Heirarchy Process- AHP) 73
9-3- مروری بر فصل سوم 81

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
1-4- مقدمه 83
2-4- معیارهای اولیه برون سپاری خدمات شهری 83
3-4- شناسایی معیارهای تعیین کننده برون سپاری خدمات شهری 84
4-4- چارچوب تصمیم گیری تحقیق 87
1-4-4- طراحی سلسله مراتب 87
2-4-4- طراحی جداول مقایسات زوجی 88
3-4-4- محاسبه وزن هر عناصر در هر سطح 88
1-3-4-4- تعیین وزن نسبی معیارها 88
2-3-4-4- تعیین وزن نسبی زیر معیارها 89
3-3-4-4- سنجش روابط داخلی بین فعالیتهای ایجاد و نگهداری فضای سبز و زیر معیارها 90
5-4- مروری بر فصل چهارم 93

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها
1-5- مقدمه 94
2-5- نتیجه گیری 95
3-5- پاسخ به سوالات تحقیق 96
4-5- پیشنهاد های تحقیق 99
1-4-5- پیشنهاد های کاربردی برای مدیران شهرداری 99
2-4-5- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی 100
5-5- مروری بر فصل پنجم 101

منابع و ماخذ
منابع فارسی 95
منابع انگلیسی 97
سایت های اینترنتی 99

ضمائم
پیوست اول : پرسشنامه
پیوست دوم : پرسشنامه مقایسات زوجی تعیین درجه اهمیت نسبی معیارها
پیوست سوم : ساحتار سازمانی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران
پیوست چهارم : شرح وظایف پیشنهادی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران

فهرست جداول
جدول شماره ( 1-2 ) جدول درصد فعالیتهای برونسپاری به تفکیک فعالیت ………………………………….. 15
جدول شماره ( 2-2 ) نتایج بررسی روند برونسپاری ………………………………………………………………………………………. 16
جدول شماره ( 3-2 ) دستاوردهای مثبت و منفی شرکتهای دارای تجربه برونسپاری 19
جدول شماره ( 1-3 ) نمونه ای از طیف لیکرت 60
جدول شماره ( 2-3 )
عکس مرتبط با اقتصاد
جدول مقادیر ترجیحات 65
جدول شماره ( 1-4 ) معیارهای برونسپاری خدمات شهری از دیدگاه محققان 76
جدول شماره ( 2-4 ) دسته بندی معیارهای مطرح شده در پرسشنامه شماره یک 78
جدول شماره ( 3-4 ) عوامل نهایی تحقیق 79
جدول شماره ( 4-4 ) ماتریس مقایسه زوجی معیارها 81
جدول شماره ( 5-4 ) اوزلن نهایی هر یک از معیارهای اصلی 81
جدول شماره ( 6-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( ملاحظات تکنولوژیکی ) 82
جدول شماره ( 7-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( منافع برونسپاری ) 82
جدول شماره ( 8-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( ملاحظات سرویس دهی ) 82
جدول شماره ( 9-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( مزیت رقابتی داشتن ) 83
جدول شماره ( 10-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( میزان توانایی ) 83
جدول شماره ( 11-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( نرخ تغییر فن آوری ) 83
جدول شماره ( 12-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( نرخ یادگیری دانش ) 83
جدول شماره ( 13-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( تکنولوژی های جدید ) 84
جدول شماره ( 14-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( دستیلبی به عملکرد بالاتر ) 84
جدول شماره ( 15-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( نرخ شایستگی ) 84
جدول شماره ( 16-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( مقبولیت ) 84
جدول شماره ( 17-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( صرفه جویی هزینه ) 106
جدول شماره ( 18-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( کاهش ریسک ) 107
جدول شماره ( 19-4 ) ماتریس مقایسه زوجی زیر معیارها ( امنیت و ایمنی ) 108

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

فهرست اشکال
شکل شماره ( 1-2 ) تاثیر تفکر جدید بر رویه های تجاری 13
شکل شماره ( 2-2 ) میزان برونسپاری وظایف کسب و کار 17
شکل شماره ( 3-2 ) حوزه عوامل در پیشبرد برونسپاری 19
شکل شماره ( 4-2 ) دلایل حرکت به سمت برونسپاری 28
شکل شماره ( 5-2 ) ارتباط بین میزان برونسپاری و منافع حاصله 29
شکل شماره ( 6-2 ) پیوستار برونسپاری 31
شکل شماره ( 7-2 ) فرایند کلی ارزیابی تامین کنندگان 42
شکل شماره ( 1-3 ) الگوریتم مراحل انجام تحقیق 63

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت