ویژگی ثانویه
“کاتل”[2] (1943) ویژگی شخصیتی را به 2 دسته تقسیم کرد:

ویژگی سطحی
ویژگی منشاء
 

 

“آی سنک” [3](1975) ویژگی شخصیتی را به 3 دسته تقسیم کرد:

برون گرایی
روان رنجورخویی
روان پریش
“مک کرا”[4]  (1986) ویژگی شخصیتی را به 5 عامل طبقه بندی کرد:

برون گرایی 2- موافق  3- باوجدان  4- روان رنجورخویی   5- صراحت
این 5 عامل معمولا الگوی 5 بزرگ خوانده می‌شوند که امروزه بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرند (لین، 2010).

ویژگی‌های شخصیتی برند معنای نمادین یا ارزش های احساسی فراهم می‌کند که می‌تواند به ترجیحات برند مصرف‌کنندگان کمک کند، اما مصرف‌کنندگان اغلب تمایل به استفاده از برندهایی با شخصیت قوی دارند تا بتوانند با آن رابطه برقرار سازند و شخصیت خود را به نمایش بگذارند (عزیزی و همکاران، 1391).

نظریه ویژگی  شخصیتی یکی از مهم ترین محدوده نظری در مطالعه شخصیت است.بر اساس این

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

نظریه، شخصیت افراد از خصوصیات و صفات گسترده ای ترکیب یافته است. منظور از” ویژگی”یک خصوصیت نسبتا پایداراست که باعث می‌شود افراد بر شیوه خاصی رفتار کنند (احمدی کمرپشتی،1392).

شخصیت یک مجموعه از خصوصیات و فرایندهایی است که ترکیب نسبتاً پایداری از رفتارها را در واکنش به افراد اشیاء و عقاید در محیط برقرار می‌سازد (ادیب و همکاران، 1389).

باترا و همکاران[5] (1993) ویژگی‌های شخصیتی انسانی توسط عوامل چند بعدی مانند رفتار فردی، ظاهر، نگرش و اعتقادات، وخصوصیات دموگرافیک مشخص می‌شود. بر اساس نظریه صفت، مشاهده می‌شود که پنج بعد شخصیتی پایدار وجود دارد، همچنین این ابعاد شخصیت انسان را ” پنج بزرگ” نامیدند ” پنج عامل بزرگ” ابعاد شخصیت انسانی برون گرایی/درون گرایی، سازگاری، آگاهی (هوشیاری)، ثبات عاطفی (استواری هیجانی)، و فرهنگ هستند. بر اساس این ابعاد شخصیت انسان، آکر ابعاد جدید: ” پنج بزرگ” مربوط به نام‌های تجاری را شناسایی کرد. این‌ها صداقت، 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت