2-4-1-6-مذاکره برای کسب بهترین شرایط ممکن……………………………………………………………. 34
2-4-1-7-تهیه پیش نویس و انعقاد قرارداد…………………………………………………………………… 35
2-4-1-8-اجرای قرارداد…………………………………………………………………………………… 35
2-4-1-9-خاتمه و مستند سازی نتایج……………………………………………………………………….. 35
2-4-2-انطباق،کاربرد و جذب تکنولوژی…………………………………………………………………….. 35
2-4-2-1-کاربرد تکنولوژی……………………………………………………………………………………. 36
2-4-2-2-جذب تکنولوژی……………………………………………………………………………………. 37
2-4-3-توسعه و انتشار تکنولوژی………………………………………………………………………………. 38
2-5-روش های انتقال تکنولوژی……………………………………………………………………………….. 38
2-5-1- قرارداد تحویل کامل………………………………………………………………………………….. 39
2-5-2-کسب پروانه……………………………………………………………………………………….. 39
2-5-3-حق استفاده از اسم تجاری………………………………………………………………………….. 40
2-5-4-تبادل و استخدام نیروی انسانی………………………………………………………………………. 40
2-5-5-آموزش و تعلیم……………………………………………………………………………………. 40
2-5-6-برون سپاری…………………………………………………………………………………………… 41
2-5-7-قرار داد بای بک………………………………………………………………………………………. 41
2-5-8- اتحاد استراتژیک…………………………………………………………………………………….. 41
2-5-9- قراردادهای بیع متقابل…………………………………………………………………………………. 42
2-5-10-همکاری فنی………………………………………………………………………………………… 42
2-5-11- قرارداد توسعه و تحقیق………………………………………………………………………………. 42
2-5-12- تحقیق و توسعه مشترک………………………………………………………………………………. 42
2-5-13- سرمایه گذاری در پروژه……………………………………………………………………………………………………………… 42
2-5-14- قرارداد خدمات فنی…………………………………………………………………………………. 43
2-6-عوامل موثر بر اتنخاب و انتقال تکنولوژی…………………………………………………………………… 45
2-6-1- مدل دسته بندی چان………………………………………………………………………………….. 45
2-6-1-1- عوامل سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………… 45
2-6-1-2- عوامل بازار-محیط تجاری………………………………………………………………………….. 46
2-6-1-3- هزینه……………………………………………………………………………………………… 46
2-6-2- مدل پاستور………………………………………………………………………………………….. 46
2-6-2-1- عوامل سازمانی راهبردی……………………………………………………………………………. 46
2-6-2-2- عوامل سازمانی

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

تاکتیکی……………………………………………………………………………. 47
2-6-2-3- عوامل تکنولوژی راهبردی…………………………………………………………………………………………………………. 47
2-6-2-4- عوامل تکنولوژی تاکتیکی…………………………………………………………………………………………………………. 47
2-6-3- مدل مارکوس و تانیس………………………………………………………………………………… 47
2-6-3-1- فاز قرارداد………………………………………………………………………………………… 48
2-6-3-2- فاز اجرا…………………………………………………………………………………………… 48
2-6-3-3- فاز دوره آزمایشی…………………………………………………………………………………………………………………… 48
2-6-3-4- فاز پشتیبانی……………………………………………………………………………………….. 48
2-6-4- انتقال تکنولوژی در صنعت خودروسازی………………………………………………………………… 49
2-7- روش های ارزیابی و بررسی فرآیند انتقال تکنولوژی…………………………………………………………………………………. 49
2-7-1- روش دیماتل فازی……………………………………………………………………………………. 52
2-7-2-مزایای روش دیماتل فازی……………………………………………………………………………… 52
2-7-2-1- درنظر گرفتن ارتباط متقابل………………………………………………………………………………………………………… 53
2-7-2-2- ساختاردهی به عوامل پیچیده در قالب گروه های علت و معلولی……………………………………………………………. 53
2-7-3- مراحل روش دیماتل فازی…………………………………………………………………………………………………………………….. 53
2-7-3-1- گام اول…………………………………………………………………………………………………………………………………… 54
2-7-3-2- گام دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………… 54
2-7-3-3- گام سوم………………………………………………………………………………………………………………………………….. 54
2-7-3-4- گام چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55
2-7-3-5- ماتریس روابط فازی…………………………………………………………………………………………………………………….. 56
2-8- مروری به مطالعات پیشین……………………………………………………………………………………………………………………… 56
2-8-1- تکنولوژی و انتقال تکنولوژی……………………………………………………………………………………………………………… 57
2-8-1-1- مدیریت تکنولوژی و انتقال تکنولوژی……………………………………………………………………………………………….. 57
2-8-1-2- عوامل موثر بر موفقیت انتقال تکنولوژی…………………………………………………………………………………………. 57
2-8-2- انتقال تکنولوژی در صنعت خودروسازی……………………………………………………………………………………………………. 58
2-8-3- استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره در مساله انتقال تکنولوژی………………………………………………………… 59
2-8-3-1- روشهای تصمیم گیری چندمعیاره و مدل های ریاضی…………………………………………………………………………….. 59
2-8-3-2- روش دیماتل فازی ………………………………………………………………………………………………………………… 60
فصل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 62
3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………… 63

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت