پایان نامه درباره تداعی برند:-تعریف مشتری |
2-5-2 اهمیت مشتری[1]
برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظو نگهداری او فقط کافی است به موارد زیر دقت کنید:
هزینه جذب یک مشتری جدید بین 5 تا 11 برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.
دو درصد افزایش مشتری، هزینه ها را ده درصد کاهش میدهد.
ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم گریز 100 مشتری دیگر است.
رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی بعدی شرکت هاست.
رضایت مشتری، مهم ترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار، توسعه و محصول و … میباشد.
ارزشمند ترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان آن است.
انتخاب مشتری دائمی و وفادار، تنها شزط بقای دائمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.<
br />
98 درصد مشتریان ناراضی بدون اینکه شکایتی داشته باشند به سمت رقبا میروند.
اگر روزی احساس کردید که سازمان به عالی ترین سطح کیفیت دست یافته است، باید دانست که آن روز، روز پایان رشد سازمان است.
مشتری ناراضی در نهایت حتماً سازمان را ترک میکند و پس از جدا شدن از آن، مشکل نارضایتی خود را به حداقل 10 نفر انتقال میدهد و مهم تر اینکه آنها را هم به سوی رقبای سازمان میکشاند.
اگر بتوان نقص موجود در کالاهای تولیدی را 5 درصد کاهش داد، بین 13 تا 85 درصد افزایش سود از ناحیه مشتریان ایجاد خواهد شد.
گوش دادن به شکایت مشتری 90 درصد کار است، حل کردن آن 7 درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری ( بازخورد) 3 در صد دیگر است.(قربانی، 1391، ص62)
[چهارشنبه 1398-08-01] [ 11:36:00 ب.ظ ]
|