پایان نامه ارشد :مقایسه میزان سلامت روانی فرزندان دارای والدین شاغل و غیر شاغل |
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1- تاریخچه بهداشت روانی………………………………………………………………………. 12
2-3- كلید سلامت روان……………………………………………………………………………. 13
2-4- علایم سلامت روان………………………………………………………………………….. 14
2- 5- تعریف «سلامت روان………………………………………………………………………… 15
2 -6- ملاك های سلامت روان…………………………………………………………………….. 16
2-7- سلامت روان از دیدگاههای مختلف…………………………………………………………… 18
2-7-1- از نظر آمار دانان………………………………………………………………………. 18
2-7-2- از نظر پزشکان………………………………………………………………………… 18
2-7-3- روانپزشکان……………………………………………………………………………. 18
2-7-4- نظرروانکاوان…………………………………………………………………………… 18
2-8- سلامت روانی از نظر مکاتب مختلف………………………………………………………….. 19
2-8 -1- مکتب زیست گرایی………………………………………………………………….. 19
۲-8-2- مکتب رفتار گرایی…………………………………………………………………….. 20
2-8-3- مکتب روانکاوی………………………………………………………………………. 20
2-8-4ـ مکتب انسانگرایی………………………………………………………………………. 21
2-8-5-مکتب بوم شناسی……………………………………………………………………… 21
2-9- اصول بهداشت روانی…………………………………………………………………………. 21
2-10- هدف ایجاد سلامت روان……………………………………………………………………. 23
2-11- مکانیزم روانی و نقش آن در سلامت روان…………………………………………………… 25
2-11-1- مکانیسم سرکوبی……………………………………………………………………. 26
2-11-2- مکانیسم برون فکنی……………………………………………………………….. 26
2-11-3- مکانیسم جا به جایی………………………………………………………………… 26
2-11- 4- مکانیسم بازگشت…………………………………………………………………… 26
2-11-5- مکانیسم واکنش سازی………………………………………………………………. 27
2-11-6- مکانیسم تصعید…………………………………………………………………….. 27
2-11-7- مکانیسم عذر تراشی (دلیل تراشی)………………………………………………….. 27
2-11-8- مکانیسم همانند سازی……………………………………………………………… 27
2- 11-9- مکانیسم جبران…………………………………………………………………….. 28
2-11-10 مکانیسم انکار……………………………………………………………………….. 28
2-12 – عوامل موثر بربهداشت
روانی……………………………………………………………….. 28
2-13- سلامت روان در پرتو پای بندی به آموزه های دینی…………………………………………. 28
2-14- دین باوری و سلامت روان………………………………………………………………….. 29
2-15- ابعاد امنیت روانی و سلامت روان، در پرتو یاد خدا………………………………………….. 29
2-16- توکل و سلامت روان……………………………………………………………………….. 30
2-17- اشتغال زنان………………………………………………………………………………… 31
2-18- پژوهشهای پیشین (داخلی – خارجی )……………………………………………………. 32
2-18-1- تحقیقات انجام شده در داخل ایران………………………………………………….. 35
2-18-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور………………………………………………….. 44
فصل سوم : روش پژوهش
3-1- روش پژوهش………………………………………………………………………………… 55
3-2- متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………….. 55
3-3- جامعه آماری………………………………………………………………………………… 55
3-4- نمونه آماری………………………………………………………………………………….. 55
3-5- روش نمونه گیری وحجم نمونه………………………………………………………………. 55
3-6- ابزار مورد استفاده در این پژوهش…………………………………………………………….. 56
3-7-روش اجرای پژوهش………………………………………………………………………….. 59
3-8- روش تحلیل داده ها……………………………………………………………………………. 5
فصل چهارم : یافته های پژوهش
4-1- شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش…………………………………………………….. 61
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری
5-1- بحث در مورد فرضیه ها و تبیین آن………………………………………………………….. 70
5-3-محدودیتها…………………………………………………………………………………….. 77
5-4-پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………77.
5-5-پیشنهاد كاربردی……………………………………………………………………………… 78
منابع……………………………………………………………………………………………….. 79
الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………….. 79
ب) منابع لاتین ………………………………………………………………………………. 84.
چكیده
سلامت روان یكی از ملاك های اصلی ارزیابی یك جامعه است و بی شك نقش چشمگیری در كارآمدی وپیشرفت آن بازی می كند هدف: از پژوهش حاضر مقایسه میزان سلامت روان دانش آموزان دختر دارای مادران شاغل وغیر شاغل می باشد روش : روش انجام پژوهش ازنوع علی مقایسه ای.جامعه آماری شامل داش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه یك شهركرمانشاه كه 240 نفر ( به تفكیك 120دانش آموز دختر مادران شاغل و120نفر دختران مادران غیر شاغل) می باشد كه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند ابزار پژوهش عبارتند از پرسشنامه دموگرافیك وپرسشنامه سلامت روانی scl90 یافته ها نتایج پژوهش نشان داد كه – اختلاف معناداری بین میانگین نمره در فاكتور های شكایت جسمانی – حساسیت بین فرد ی– افسردگی – اضطراب – پرخاشگری – فوبیا – پارانویا – وروانپریشی – بین دختران مادران شاغل و دختران مادران غیر شاغل وجود دارد روش آماری بكار رفته شده آزمون t گروه های مستقل وتحلیل واریانس یك طرفه
[سه شنبه 1398-07-30] [ 01:21:00 ق.ظ ]
|