پایان نامه ارشد برق قدرت – بررسی پدیده جزیره ای شدن در شبکه های قدرت
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق

با عنوان : بررسی پدیده جزیره ای شدن در شبکه های قدرت امروزی و روش های مقابله با آن

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – قدرت
عنوان:
بررسی پدیده جزیره ای شدن در شبکه های قدرت امروزی و روش های مقابله با آن
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
پدیده جزیره ای شدن غیر عمدی زمانی که شبکه سراسری قطع شده و منابع تولید پراکنده شبکه را تغذیه می کنند اتفاق می افتد. که این امر می

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

تواند منجر به خطرات جدی برای کسانی که در حال انجام تعمیرات روی خط انتقال می باشند شود. روش های متفاوتی برای جلوگیری از وقوع این پدیده مطرح شده است. روشی که در این پایان نامه برای شناسایی ناحیه جزیره ای شده استفاده شده است شامل روش فعال (تکنیک فیدبک مثبت) و دیگری روش غیرفعال (تکنیک VU و THD) می باشد. با ترکیب این دو تکنیک روش هیبرید شناسایی جزیره برای DGهای سنکروه به دست آمده است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که روش هیبرید شناسایی بسیار موثرتر از هرکدام از روش های فوق می باشد. شبیه سازی ها به منظور معلوم کردن مزایای روش هیبرید شناسایی بر روی شبکه 13 با سه IEEE ارائه شده است.
مقدمه
امروزه با تغییر و پیشرفت روزافزون در صنعت برق شاهد بروز تحولات عمده ای هستیم که تحت عنوان کلی تجدید ساختار صنعت برق مطرح می گردند، انقلابی که آهسته آهسته روش ارتباط ما را با بازار انرژی تغییر می دهد. بخشی از این تحول اجتناب ناپذیر که در بخش تولید توان انجام می شود تکنولوژی تولید پراکنده است.
تولیدات پراکنده منابع تولید انرژی الکتریکی هستند که به شبکه توزیع متصل می گردند. این منابع در مقایسه با ژنراتورهای بزرگ و نیروگاه ها، حجم و ظرفیت تولید کمتری داشته و با هزینه پایین تری راه اندازی می شوند. همچنین اتصال این تولیدات به شبکه های توزیع منافع و سودمندی های زیادی به دنبال دارد. از جمله مواردی که استفاده از واحدهای تولید پراکنده را مورد توجه قرار می دهد می توان به مسائلی نظیر مسائل اقتصادی در توسعه نیروگاه ها، کاهش آلودگی محیط زیست، بالا بردن بازدهی این منابع در تولید برق، بالا بردن کیفیت برق رسانی به مشتریان، کاهش تلفات در شبکه های توزیع، بهبود پروفیل ولتاژ، آزادسازی ظرفیت شبکه و بسیاری از مواد دیگر اشاره نمود.
فصل اول
مقدمه ای بر تولیدات پراکنده
1-1- مقدمه
امروزه با تغییر و پیشرفت روزافزون در صنعت برق شاهد بروز تحولات عمده ای هستیم که تحت عنوان کلی تجدید ساختار صنعت برق مطرح می گردند، انقلابی که آهسته آهسته روش ارتباط ما را با بازار انرژی تغییر می دهد. بخشی از این تحول اجتناب ناپذیر که در بخش تولید توان انجام می شود، تکنولوژی تولید پراکنده است.
تولیدات پراکنده منابع تولید انرژی الکتریکی هستند که به شبکه توزیع متصل می گردند. این منابع در مقایسه با ژنراتورهای بزرگ و نیروگاه ها، حجم و ظرفیت تولید کمتری داشته و با هزینه پایین ترین راه اندازی می شوند. همچنین اتصال این تولیدات به شبکه های توزیع منافع و سودمندی های زیادی به دنبال دارد. از جمله مواردی که استفاده از واحدهای تولید پراکنده را مورد توجه قرار می دهد می توان به مسائلی نظیر مسائل اقتصادی در توسعه نیروگاه ها، کاهش آلودگی محیط زیست، بالا بردن بازدهی این منبع در تولید برق، بالا بردن کیفیت برق رسانی به مشتریان، کاهش تلفات در شبکه های توزیع، بهبود پروفیل ولتاژ، آزادسازی ظرفیت شبکه و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود.
تعداد صفحه : 141
قیمت : شش هزار تومان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت