متن کامل پایان نامه تحلیل پوششی داده ها |
بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………………….4
اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………….5
اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………8
مدل تحقیق ……………………………………………………………………………………………………..9
1-6- تعریف متغیرهای پیشنهادی تحقیق ……………………………………………………………………..10
1-7- سوالات تحقیق ………………………………………………………………………………………………..12
1-8- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………….12
1-8-1- روش گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………..12
1-8-2- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………..12
1-9- قلمرو تحقیق ………………………………………………………………………………………………….13
1-10- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی……………………………………………………………..13
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….. 18
2-2- ارزیابی عملکرد …………………………………………………………………………………………….. 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها ……………………………………………………………………………………..21
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها ………………………………………………………………22
2-4-1- مدلCCR ………………………………………………………………………………………………… 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور ……………………………………………………………..25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور……………………………………………………………..26
2-4-2- مدل BCC ………………………………………………………………………………………………….27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور ………………………………………………………………27
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور……………………………………………………………..28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA …………………………………………………..29
2-5-1- تحقیقات خارجی ………………………………………………………………………………………..29
2-5-2- تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه با استفاده DEA…………………………….32
2-6-1- تحقیقات خارجی ……………………………………………………………………………………… 32
2-6-2- تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………………. 35
2-7- ورودی ها و خروجی های نامطلوب در DEA ………………………………………………. 39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب ……………………………………………………………………………… 40
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب…………………………………………… 41
2-9- مدل تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. 43
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. 45
3-2- روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………….. 46
3-3- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………. 46
3-4- روش گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………… 47
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………… 47
3-6- رتبه بندی واحدهای کارا……………………………………………………………………………….. 48
3-6-1- روش اندرسون- پترسون ………………………………………………………………………….. 48
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت jemo.ir مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند
3-6-2- روش کارایی متقاطع ………………………………………………………………………………… 48
3-7- ورودی و خروجی های تحقیق ………………………………………………………………………..49
3-7-1- ورودی ها …………………………………………………………………………………………………49
3-7-2- خروجی ها ……………………………………………………………………………………………….49
3-7-3- ورودی و خروجی نمایندگی بیمه ………………………………………………………………. 50
3-8- نمونه ای از حل مدل تحلیل پوششی داده ها ……………………………………………………..53
3-8-1- روش اول مدل BCC خروجی محور ………………………………………………………….53
3-8-2- روش دوم خروجی نامطلوب مهرگان ……………………………………………………………54
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………..57
4-2- ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل …………………………………………………..58
4-2-1- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب به عنوان یک عامل ورودی …………………………..58
4-2-2- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب با تغییر متغیر به عنوان یک عامل خروجی
……………………………………………………………………………………………………………………………..65
4-3- رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری …………………………………………………………………..71
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………75
5-2- سنجش کارایی نمایندگان با روش های فعلی ……………………………………………………..75
5-3- پاسخ به پرسش های تحقیق …………………………………………………………………………….77
5-4- بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………… 84
5-5- پیشنهادات برخاسته از تحقیق ………………………………………………………………………….85
5-5-1- پیشنهاد برای نمایندگان بیمه ……………………………………………………………………… 85
5-5-2- پیشنهاد ها برای شرکت های بیمه ………………………………………………………………. 86
5-5-3- پیشنهاد ها برای بیمه مرکزی ……………………………………………………………………. 87
5-6- پیشنهاد برای تحقیقات آینده …………………………………………………………………………. 87
5-7- محدودیت ها………………………………………………………………………………………………. 87
منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی …………………………………………………………………………………………….. 89
ب - منابع خارجی ………………………………………………………………………………………………. 92
پیوست ها
پیوست الف – شناخت بیمه و تاریخچه آن ……………………………………………………………. 94
فهرست جداول
عنوان صفحات
جدول(2-1)خلاصه ای بر فعالیتهای DEA…………………………………………………………………………………….38
جدول(3-1) جدول(3-1) ورودی ها()و خروجی های()،نماینده بیمه……………………………………..50
جدول(4-1) نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه اول ………………………………..59
جدول (4-2) نمایندگان کارا در دیدگاه اول ………………………………………………………………………………… 62
جدول (4-3) نقاط تصویر واحدها به منظور کارا شدن در دوره بعدی فعالیت در دیدگاه اول ………………62
جدول (4-4) نقاط تصویر (واحد مجازی )برای نمایندگی 7343 ……………………………………………………..65
جدول(4-5) تبدیل خروجی نامطلوب به خروجی مطلوب بر اساس مدل مهرگان ………………………………66
جدول(4-6) : نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه دوم ……………………………. 66
جدول (4-7) نمایندگان کارا در دیدگاه دوم ………………………………………………………………………………….68
جدول(4-8 ) : نقاط تصویر نمایند گی ها در دیدگاه دوم ………………………………………………………………..69
جدول (4-9) : رتبه بندی واحدها بر اساس دو دیدگاه …………………………………………………………………. 72
جدول (5-1) رتبه بندی نمایندگی های بیمه بر اساس روش فعلی ………………………………………………….76 جدول (5-2) تعداد و درصد نمایندگان کارا و ناکارا ………………………………………………………………………78 جدول (5-3) مقایسه تعداد واحدهای کارا و ناکارا و مقایسه میانگین کارایی ……………………………………..78 جدول (5-4) مقایسه نتایج حاصل از سنجش کارایی دیدگاه اول و دوم……………………………………………..79
فهرست اشکال
عنوان صفحات
شکل(1-1) مدل کلاسیک واحد تصمیم گیرنده …………………………………………………………………………….8
شکل (1-2) ورودی و خروجی دفاتر نمایندگی …………………………………………………………………………….11
شکل(2-1) مدل کلی تحلیل پوششی داده ها………………………………………………………………………………….22
چکیده
[سه شنبه 1400-02-21] [ 10:46:00 ق.ظ ]
|