دانلود پایان نامه : علل گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی به استفاده از سامانههای پیامکی |
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: كلیات تحقیق
1-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………. 2
1-2 بیان مسأله………………………………………………………………………………………………… 3
1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………………………….. 5
1-4 اهداف مشخص تحقیق……………………………………………………………………………….. 6
1-4-1اهداف کلی……………………………………………………………………………………………. 6
1-5 سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………….. 6
1-6 فرضیههای تحقیق………………………………………………………………………………………. 7
1-7 تعریف نظری مفاهیم…………………………………………………………………………………… 8
1-7-1روابط عمومی………………………………………………………………………………………… 8
1-7-2پیامک ( SMS )…………………………………………………………………………………….. 8
1-7-3 هنجارهای ذهنی……………………………………………………………………………………. 9
1-8 تجربیات قبلی………………………………………………………………………………………… 10
1-9 نگرش نسبت به سامانههای پیامکی………………………………………………………………. 12
1-10 عوامل اقتصادی…………………………………………………………………………………….. 12
1-11 شرایط استفاده………………………………………………………………………………………. 13
1-12 عوامل بیرونی(محیطی)……………………………………………………………………………. 14
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 17
2-2 تاریخچه استفاده از تلفن همراه……………………………………………………………………. 18
2-3 پیشینه نظری…………………………………………………………………………………………… 20
2-4 نظریة روابط عمومی…………………………………………………………………………………. 23
2-5 نظریه كنش متقابل نمادی…………………………………………………………………………… 25
2-6 نظریة مبادله……………………………………………………………………………………………. 27
2-7 نظریه تضاد……………………………………………………………………………………………. 28
2-8 نظریه ساختی كاركرد ی……………………………………………………………………………. 29
2-9 اطلاعیابی در روابط عمومی……………………………………………………………………….. 31
2-10 آسیبشناسی اجتماعی روابط عمومی……………………………………………………………. 32
2-11آسیب شناسی روابط عمومی در ایران………………………………………………………….. 37
2-12 نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری…………………………………………………………….. 39
2-13 سیر تحول نوآوری…………………………………………………………………………………. 40
2-13-1 موج اول: دیدگاه شومپیتر…………………………………………………………………….. 40
2-13-2 موج دوم: نوآوری تکنولوژیک………………………………………………………………. 40
2-13-3 اولین و آخرین مدل برای خلاقیت………………………………………………………… 40
2-14 عوامل تسهیل کننده فرآیند تغییر و نوآوری…………………………………………………… 41
2-15شناسایی عوامل مؤثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی………………………………………….. 43
2-15-1 تبلیغات و پیامک………………………………………………………………………………. 43
2-16عوامل موثر در عدم پذیرش فناوری نو در سازمان…………………………………………… 44
2-16-1 هنجارهای ذهنی……………………………………………………………………………….. 44
2-16-2 تجربیات منفی قبلی…………………………………………………………………………… 46
2-16-3 بدبینی نسبت به تبلیغات……………………………………………………………………… 46
2-16-3 قابلیت اعتماد به تبلیغات پیامکی…………………………………………………………… 47
2-17 صنایع مخابراتی و مشتریان……………………………………………………………………… 48
2-18 مروری بر ادبیات و بیشینه پژوهش……………………………………………………………. 53
2-18-1 پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………. 53
2-18-2 پیشینه خارجی تحقیق…………………………………………………………………………. 59
2-19 جمع بندی…………………………………………………………………………………………… 62
فصل سوم: روششناسی تحقیق
3-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 65
3-2 نوع و روش تحقیق………………………………………………………………………………….. 66
3-3 جامعه آماری………………………………………………………………………………………….. 66
3-4 طرح نمونه برداری و حجم نمونه…………………………………………………………………. 66
3-5 ابزار و روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………. 67
3-6 اعتبار( پایایی) پرسشنامه تحقیق…………………………………………………………………… 67
3-7 روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………. 68
3-8 روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………….. 69
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 71
بخش اول: توصیف دادهها…………………………………………………………………………………. 72
بخش دوم: تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………… 77
آزمون نرمال بودن دادهها…………………………………………………………………………………… 77
آزمون فرضیهها………………………………………………………………………………………………. 78
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………… 92
نتایج حاصل از تحلیل فرضیهها………………………………………………………………………….. 94
سئوال اصلی………………………………………………………………………………………………….. 94
فرضیههای فرعی…………………………………………………………………………………………….. 95
از نتایج هم سو با پژوهش حاضر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:……………………………….. 99
پیشنهادهای حاصل از نتایج پژوهش………………………………………………………………….. 100
پیشنهاداتی برای پژوهشگران آینده……………………………………………………………………. 102
توصیههای کاربردی………………………………………………………………………………………. 102
محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………. 103
منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………….. 104
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (2-1) درآمدهای ناشی از تبلیغات از طریق موبایل در دنیا (میلیون دلار)…………….. 44
جدول (3-1) مربوط به آلفای كرونباخ مزلو مقیاسهای پرسشنامه………………………………. 68
جدول (4-1) توزیع فراوانی مربوط به سن…………………………………………………………… 72
جدول (4-2) توزیع فراوانی مربوط به سطح تحصیلات…………………………………………… 73
جدول (4-3) توزیع فراوانی مربوط به جنسیت……………………………………………………… 74
جدول (4-4) توزیع فراوانی مربوط به تجربه كاری………………………………………………… 75
جدول(4-5) آمار توصیفی مربوط به متغیرها…………………………………………………………. 76
جدول (4-6) مربوط به آزمون كولموگروف- اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن دادهها… 77
جدول (4-7) مربوط به فاكتورهای درون گروهی…………………………………………………… 78
جدول (4-8) مربوط به آمار توصیفی فاكتورهای درون گروهی…………………………………. 78
جدول(4-9) اثر فاكتورهای درون گروهی……………………………………………………………. 78
جدول (4-10)آمار توصیفی مربوط به تأثیر هنجارهای ذهنی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانههای پیامکی………………………………………………………………………………. 80
جدول(4-11)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر هنجارهای ذهنی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانههای پیامکی…………………………………………………………………. 80
جدول (4-12)آمار توصیفی مربوط به تأثیر تجربیات قبلی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانههای پیامکی………………………………………………………………………………. 81
جدول(4-13)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر تجربیات قبلی مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانههای پیامکی…………………………………………………………………………… 81
جدول (4-14)آمار توصیفی مربوط به تأثیر عوامل بیرونی(محیطی) بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانههای پیامکی……………………………………………………………………. 83
جدول(4-15)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر عوامل بیرونی(محیطی) بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانههای پیامکی……………………………………………………….. 83
جدول (4-16)آمار توصیفی مربوط به تأثیر نگرش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانههای پیامکی…………………………………………………………………………………………… 84
جدول(4-17)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر نگرش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران در گرایش به استفاده از سامانههای پیامکی………………………………………………………………………………. 84
جدول (4-18)آمار توصیفی مربوط به تأثیر شرایط استفاده بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانههای پیامکی………………………………………………………………………………. 86
جدول(4-19)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر شرایط استفاده بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانههای پیامکی…………………………………………………………………………… 86
جدول (4-20)آمار توصیفی مربوط به تأثیر عوامل اقتصادی بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانههای پیامکی………………………………………………………………………………. 88
جدول(4-21)آزمون t تک متغیره مربوط به تأثیر عوامل اقتصادی بر گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی شركت مخابرات ایران به استفاده از سامانههای پیامکی……………………………………………………………………. 89
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1مقدمه
پیشرفتها و تغییرات سریع در فناوری اطلاعات و ارتباطات، با لا رفتن سطح انتظارات جامعه، تقاضاهای جدید مشتریان، افزایش خدمات الکترونیکی، راهاندازی سیستمهای اتوماسیون اداری، افزایش رقابت بین ارائه دهندگان خدمات و… همه و همه منجر به کاهش تقاضا برای خدمات سنتی و افزایش تقاضا برای خدمات جدید گردیده است. نوآوری عمری به درازای عمر بشر دارد زیرا بشر همواره به دنبال یافتن راههای جدیدی برای انجام کارهای خود بوده است. بدون نو آوری، دنیایی که در آن زندگی میکنیم چهرهای کاملاٌ متفاوت خواهد داشت، تصور دنیایی بدون هواپیما، اتومبیل، مخابرات و… بسیار مشکل است.( گراویتچ[1]، 1967: 123-124 ).
مخابرات به عنوان یکی از ارکان مهم و حیاتی در امر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از شرکتهای شاخص و برتر شناخته شده در برقراری ارتباطات و فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی جوامع نقش زیربنایی دارد. (بشیریه،1384).
به همین دلیل و با عنایت به وجود رقبای جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه توسعه و پیشرفت مداوم این شرکت در گرو ارایه خدمات نوین و متناسب با نیاز مشتریان میباشد. لذا، در صورتی که بتواند مؤلفههای تأثیرگذار بر نوآوری را از دیدگاه مدیران خودشناسایی نموده و آنها را در سازمان خود نهادینه نماید قطعاٌ به توسعه و بالندگی خود بیش از پیش ادامه خواهد داد. برای بیان بیشتر اهمیت موضوع به تعدادی از نتایجی که در پی نوآوری بدست میآید اشاره میشود:
– نوآوری عامل تولیدات و مخابرات؛
– نوآوری عامل افزایش کمیت، تنوع تولیدات و خدمات؛
– نوآوری عامل افزایش کیفیت تولیدات و خدمات و موفقیت در رقابت؛
– نوآوری عامل کاهش هزینهها، ضایعات و اتلاف منابع؛
– نوآوری عامل افزایش انگیزش کاری کارکنان سازمان؛
– نوآوری عامل ارتقای بهره وری سازمان؛
– نوآوری عامل کاهش بوروکراسی اداری؛ کاهش پشت میزنشینی و مشوق عملگرایی.
خدمات تلفن همراه ظرفیت قدرتمندی از گستره بازاریابی را در اختیار شرکتها قرار میدهد اما تحقیقات زیادی در خصوص میزان تاثیرات، شاخصهای تاثیرگذار بر گروههای هدف و نیز تحلیل
[سه شنبه 1398-07-30] [ 01:28:00 ق.ظ ]
|