دانلود پایان نامه رشته مدیریت گرایش جهانگردی : مطالعه ی گردشگری سلامت در ایران
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت گرایش جهانگردی
با عنوان :  مطالعه ی گردشگری سلامت در ایران
در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
 
 
گروه مدیریت جهانگردی
پایان نامه ی کارشناسی رشته ی مدیریت گرایش جهانگردی
عنوان پایان نامه:
مطالعه ی گردشگری سلامت در ایران

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد
یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***
چکیده :
امروزه بازار گردشگری سلامت به عنوان یکی از صنایع درآمدزا و رقابتی در دنیا مطرح می‌باشد . گردشگری سلامت، مولفه‌ای با دو جزء ترکیبی مهم و اساسی است . این پدیده دو وجهی وقتی در هم می‌آمیزد مفهوم ثالثی را به دست می‌دهد که نمی‌توان جز با تجربه داشتن و پیدایش دیدگاههای نو در این دو جزء، این مفهوم را مدیریت کرد . از دهه 1990عوامل متعددی باعث شد تا گردشگری سلامت در کشورهای آسیایی رونق بیشتری بیابد. بحران مالی آسیایی، تغییرات مطلوب نرخ ارز اقتصاد جهانی، ارتقا و بهبود سریع تجهیزات پزشکی ، پیشرفت فناوری اطلاعات، کیفیت بالا و ارزانی خدمات درمانی و عوامل بسیار دیگر موجب شد تا برخی از کشورهای آسیایی به عنوان مقاصد گردشگری سلامت دنیا معرفی شوند. کارآفرینی ، بازاریابی و تبلیغات گسترده این کشورها مبنی بر ارائه خدمات پزشکی در کنار گردشگری، جذابیت این مقاصد را برای جذب گردشگران خارجی به منظور درمان افزایش داد و باعث جهت‌گیری سیاست‌های کلان این کشورها در راستای رشد این شاخه ازصنعت گردشگری شد . در سطوح کلان ، دولت‌ها و نهادهای دولتی در بسیاری ازکشورها علاقه‌مند به بهره‌ مندی از مزایای اقتصادی ناشی از این صنعت بوده و در سطوح خرد نیز بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان مختلف خدمات مسافرتی و درمانی در رقابت با یکدیگر سعی برای بالا بردن سهم خود ازآن دارند . کشور ایران علی رغم داشتن چشمه های آب گرم ومعدنی فراوان ، انجام پژوهش های بنیادی وکاربردی درزمینه علوم سلولی وفن آوری های باروری ، درمان بیماری های صعب العلاج،روشهای درمانی غیرتهاجمی ، ساخت واکسن پیشگیری وریشه کنی بسیاری ازبیماری ها و تربیت نیروی متخصص، تاکنون نتوانسته است با برنامه ریزی وسیاست گذاری مناسب نسبت به توسعه زیرساخت های گردشگری اقدام وسهم قابل قبولی در توسعه گردشگری سلامت داشته باشد . درآمد ناشی از گردشگری سلامت می تواند برای کشور ما که به حرکت در روند توسعه می اندیشد سودآور باشد . شناخت بازارهای هدف ، کارآفرینی و ارائه ایده‌های جدید در این راستا از نکات قابل توجه در رشد صنعت گردشگری سلامت در ایران می‌باشد . پژوهش حاضر سعی دارد ضمن معرفی و اهمیت صنعت گردشگری سلامت در ایران به شناسایی عوامل پیش برنده و بازدارنده مؤثر بر ارتقاء گردشگری سلامت کشور بپردازد .
کلمات کلیدی : گردشگری سلامت ، توریسم درمانی ، گردشگری پزشکی
مقدمه
درایران نفت به عنوان محور وتکیه گاه بنیادی درآمد کشور بوده است ولی باید دانست که نفت نمی تواند یک منبع با دوام درآمدی وتامین نیازاقتصادی کشورباشد ، از آن گذشته کشور ما بخاطر داشتن آثار باستانی فراوان ، کوهستانهای بلند وسربه فلک کشیده ، جنگل های انبوه ، دشتهای سرسبز وفراخ ، کویرزیباوپر رمز وراز،سواحل زیبای مرجانی،چشمه های آب گرم وآب معدنی وهمچنین انجام پژوهش های بنیادی وکاربردی در زمینه ی علوم سلولی وفناوریهای باروری، درمان بیماریهای صعب العلاج ،روش های درمانی غیرتهاجمی ، ساخت واکسن پیشگیری وریشه کنی بسیاری از بیماری ها وتربیت نیروی متخصص قابلیت های زیادی دردستیابی به یک جایگاه اقتصادی ممتاز در سطح منطقه وجهان دارد . با توجه به درآمد زایی مطلوب گردشگری سلامت توجه به این موضوع به عنوان گزینه ی جایگزین برای صادرات نفت ضرورت می یابد.
دراین فصل به بررسی کلیات تحقیق شامل مسأله اصلی تحقیق ، ضرورت انجام تحقیق، اهداف تحقیق ،سؤالات تحقیق ،کاربردتحقیق ، قلمرو مکانی و زمانی تحقیق ، روش انجام تحقیق ، شیوه ی اجرا ومراحل انجام تحقیق ، محدودیتهای انجام تحقیق و واژگان و اصطلاحات کلیدی پرداخته شده است .
1-1- بیان مسئله
گردشگری از پویاترین بخش های اقتصاد جهانی است .براساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری درچند سال آینده صنعت گردشگری در رأس همه ی صنایع قرار خواهد گرفت وبزرگترین بخش تجارت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد . به همین دلیل امروزه کشورهایی که به مقاصد گردشگری شناخته می شوند با تبلیغات گسترده مبنی بر ارایه ی خدمات فوق پیشرفته ی پزشکی در کنارگردشگری، جذابیت این مقاصد را افزایش داده اند ، چرا که هر گردشگر پزشکی معادل سه گردشگر عادی ارز وارد کشورمیزبان خود می کند کشور پهناور ایران با داشتن فرهنگی کهن، آثار باستانی فراوان ، طبیعتی بکروجذاب وچشمه های آب گرم وآب معدنی سرآمد همسایگان خویش در منطقه است ،ازسویی دیگر قدمت دانش طب در این سرزمین به بلندای تاریخ آن است . سرآمد پزشکان جهان شیخ الرئیس ابوعلی سینا ثمره ی ارزنده ی درخت تناور تمدن ایرانی است ، واو مشهور ترین دانشمند تمام سرزمین های اسلامی ویکی از معروفترین چهره ها در تمام زمان ها است . امروزه دانشمندان علم طب وکادرپزشکی در ایران به پیشرفت های شگرفی دست یافته اند.انجام پژوهش های کاربردی وبنیادی در زمینه ی علوم سلولی و فناوریهای باروری ،درمان بیماریهای صعب العلاج ،روش های درمانی غیرتهاجمی ،ساخت واکسن پیشگیری و ریشه کنی بسیاری از بیماری ها وتربیت نیروهای متخصص فقط بخشی از دستاوردهای دانشمندان علم پزشکی در ایران است ،علی رغم داشتن چنین امکانات وپیشینه ای تاکنون نتوانسته ایم با برنامه ریزی وسیاست گذاری مناسب نسبت به توسعه ی زیرساخت های گردشگری اقدام وسهم قابل قبولی در توسعه ی گردشگری سلامت داشته باشیم . طبق برنامه ی چهارم توسعه دولت ایران مکلف شد 30 درصد از نیازهای درمانی وبهداشتی کشور را از طریق صدور کالای خدمات پزشکی وگردشگری سلامت فراهم کند . دراین قالب درآمد ناشی از گردشگری سلامت می تواند برای کشور ما که به حرکت در روند توسعه می اندیشد سود آور باشد. به منظور درک درستی از گردشگری سلامت در ایران وشناسایی اولویتهای ایران برای ورود به این صنعت ومهمترین موانع وچالشهای اساسی پیشروی توسعه ی این صنعت در کشور و ایجاد مزیت رقابتی در منطقه وجهان می بایست درابتدا وضعیت موجود کشوردرزمینه ی گردشگری سلامت مشخص گردد . مسأله ی اصلی این تحقیق بررسی توانمندی های کشورایران درزمینه ی گردشگری سلامت و عوامل موثر بر توسعه ی همه جانبه ی آن است.
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق
وجود پزشکان متخصص و ماهر وجاذبه های طبیعی و فراوان ایران هر کدام به تنهایی می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند . این درحالی است که تاکنون به دلایل مختلفی از این امکانات بهترین استفاده برده نشده و در جلب گردشگران و درآمد های ارزی حاصله اقدامی جدی صورت نگرفته و سهم قابل قبولی در توسعه ی صنعت گردشگری سلامت در کشورایجاد نشده است و به منظور درک درستی از توانمندی های بالقوه ی ایران در عرصه های مختلف گردشگری سلامت ، شناسایی اولویت ها و مهمترین موانع و چالش های اساسی پیشروی توسعه ی این صنعت و با توجه به این موضوع که کشورهای دیگر در منطقه ی خاور میانه و آسیایی در حال جذب تعداد زیادی از گردشگران سلامت هستند ، ضروری است با بررسی وضعیت موجود این صنعت در کشور، نقاط ضعف و قوت آن شناسایی وبا در اختیار گذاشتن آن به مسئولین ذیربط واعمال مدیریت ایشان بتوان با ایجاد مزیت رقابتی با دیگر رقبا سهم بازاری که لیاقت وشایسته ی ایران است به دست آورد.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :156

قیمت : شش هزار تومان


***
—-
پشتیبانی سایت :               SERDEREHI@GMAIL.COM
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
***  **** ***
 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت