چکیده 1
فصل یکم 2
مقدمه ی پژوهش… 2
1-1 مقدمه. 3
1-2 بیان مسئله. 5
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش… 8
1-4 اهداف پژوهش… 10
1-4-1 اهداف اصلی.. 10
1-4-2 اهداف فرعی.. 10
1-5 فرضیه  های تحقیق.. 10
1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر ها 11
1-7 تعاریف  عملیاتی متغبر ها 11
فصل دوم 12
پیشینه پژوهش… 12
2-1 تاریخچه. 13
2-2 مروری بر ادبیات، سوابق تحقیقات انجام شده (در داخل وخارج ازکشور) در زمینه هوش معنوی ونظریه های مطرح شده درباره آن . 15
2-2-1 معنویت.. 15
2-3 جایگاه عصبی هوش معنوی (عصب شناختی) 16
2-4 دیدگاه های روانشناسی به معنویت.. 18
2-5  مولفه های هوش معنوی دراسلام 28
2-6  هوش و انواع آن بر اساس دیدگاه زوهر و مارشال. 31
2-7 تحقیقات انجام گرفته در زمینه هوش معنوی در داخل کشور. 34
2-8 تحقیقات انجام گرفته در زمینه هوش معنوی در خارج  کشور. 37
2-9  مروری بر ادبیات ، سوابق تحقیقات انجام شده (در داخل و خارج از کشور) و نظریه ها ارائه شده در زمینه هوش هیجانی.. 41
2-10 تاریخچه  هوش هیجانی.. 41
2-11 نظریه های ارئه شده در زمینه هوش هیجانی.. 42
2-12 تحقیقات انجام گرفته در زمینه هوش هیجانی در داخل کشور. 49
2-13 نظریه هوش هیجان به عنوان یک مهارت.. 52
2-14 تحقیقات انجام گرفته در زمینه هوش هیجانی درخارج کشور. 52
2-15 مروری برادبیات، سوابق تحقیقات انجام شده (در داخل و خارج از کشور) و نظریه های ارائه شده در زمینه حمایت های اجتماعی.. 62
2-16 تاریخچه حمایت اجتماعی.. 62
2-17 نظریه های ارائه شده در زمینه حمایت های اجتماعی.. 63
2-18 نظریه خود تعیین گری.. 63
2-19 تبیین ماهیت تفاوت های فردی در حیطه شناختی.. 64
2-20 اصل جبرگرایی متقابل. 64
2-21 اصل تفاوتهای فردی (سطح رشد) 65
2-22 نظریه رشد مهارتهای پویا 65
2-23 مروری بر سوابق تحقیقات انجام شده در زمینه حمایت های اجتماعی.. 70
2-24 در داخل کشور. 70
2-25 در خارج کشور. 72
2-26 نتیجه گیری.. 77
فصل سوم 79
روش شناسی پژوهش… 79
3-1 طرح تحقیق.. 80
3-2 جامعه آماری.. 80
3-3 روش نمونه گیری و حجم نمونه. 80
3-4  ابزار گردآوری داده ها 80
3-5 شیوه تجزیه و تحلیل داده ها 81
فصل چهارم 82
تجزیه و تحلیل داده ها 82
4-1 مقدمه. 83
4-2 توصیف یافته های تحقیق.. 83
4-3 توصیف مشخصات جمعیت شناختی نمونه موردمطالعه. 83
4-3-1 سن نمونه مورد مطالعه. 83
4-3-2 رشته تحصیلی نمونه مورد مطالعه. 84
4-4 پیشفرض استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک: 85
4-5 تحلیل سؤالات پژوهشی.. 88
4-6 تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش… 90
فصل پنجم 94
بحث و نتیجه گیری.. 94
5-1 مقدمه. 95
5-2 محدودیت های خارج ازاختیار پژوهشگر. 98
5-3 پیشنهاد هایی برای پژوهش های بعدی.. 99
 

چکیده
پژوهش حاضرتحت عنوان بررسی مقایسه بین هوش هیجانی ،هوش معنوی ،حمایت

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

اجتماعی درپیشرفت تحصیلی بین دانشجویان دانشگاه آزادواحدعلوم تحقیقات کرمانشاه تدوین گردیده است. جامعه پژوهش عبارت است ازکلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحدعلوم تحقیقات کرمانشاه که از بین آنها  100نفر با استفاده ازروش آماری نمونه گیری تصادفی ساده (ازطریق قرعه کشی ) انتخاب شده اند.جهت گرد آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن از پرسشنامه مقدار هوش هیجانی بار-آن و پرسشنامه هوش معنوی بایرام دیر و پرسشنامه حمایت اجتماعی(MOS ) استفاده گردیده است.روش پژوهش در این تحقیق همبستگی می باشد که یافته های پژوهش ضریب همبستگی بین هوش هیجانی وپیشرفت تحصیلی 235/0 ،بین هوش معنوی وپیشرفت تحصیلی 322/0 وبین حمایت اجتماعی وپیشرفت تحصیلی 355/. است . براساس نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین (هوش هیجانی ،هوش معنوی ،حمایت اجتماعی ) دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آنها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بنابراین هرچه هوش هیجانی ،هوش معنوی وحمایت اجتماعی بیشتر باشد پیشرفت تحصیلی آنها نیز بهتر میشود و بالعکس.
کلیده واژه ها : پیشرفت تحصیلی ، حمایت اجتماعی، هوش معنوی  و هوش هیجانی
 

فصل یکم
مقدمه ی پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت