بررسی میزان تاثیرآموزش مبتنی برپردازش فراشناختی درارتقاء سطح مهارت های حل مساله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه |
در این فصل به تجزیه و تحلیل داده های آماری و شاخص های مربوطه پرداخته می شود. . بدین منظور ، علاوه بر ارائه داده ها به صورت توضیحی، برای درک بهتر از جداول استفاده میگردد. نتایج تحقیق در سه بخش ارائه می شود.
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت ۴۰y.ir مراجعه نمایید. |
الف) ویژگی های جمعیت شناختی جامعه پژوهش
ب) یافته های توصیفی پژوهش
ج) یافته های استنباطی
۴-۲-ویژگی های آماری افراد نمونه
الف- ویژگی های جمعیت شناختی جامعه پژوهش
یافته های پژوهش نشان داد که از مجموع۴۰ نفر ی که در این پژوهش شرکت داشته اند تعداد ۱۶نفر (۴۰%) شرکت کنندگان پسر و تعداد ۲۴ نفر (۶۰%) شرکت کنندگان دختر بودند. این یافته ها در جدول (۴-۱). ارائه شده است.
جدول شماره( ۴-۱).فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک جنس
جنس | فراوانی | درصد |
دختر | ۲۴ | ۶۰ |
پسر | ۱۶ | ۴۰ |
مجموع | ۴۰ | ۱۰۰ |
بر اساس اطلاعات ارائه شده درجدول شماره (۴-۲) از تعداد ۴۰ دانشجویی که در این پژوهش شرکت داشته اند،
تعدا د ۱۳نفر ( ۵/۳۲%) دانشجوی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی و تعداد ۱۶نفر ( ۰/۴۰%) دانشجوی رشته مهندسی بهداشت محیط و تعداد ۱۱نفر ( ۵/۲۷ %) شرکت کنندگان را دانشجویان رشته بهداشت عمومی تشکیل می دادند.
جدول شماره( ۴-۲).فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک رشته تحصیلی
رشته تحصیلی | فراوانی | درصد |
علوم و صنایع غذایی | ۱۳ | ۵/۳۲ |
مهندسی بهداشت محیط | ۱۶ | ۰/۴۰ |
بهداشت عمومی | ۱۱ | ۵/۲۷ |
مجموع | ۴۰ | ۱۰۰ |
بر اساس اطلاعات ارائه شده در جدول شماره (۴-۳) از مجموع ۲۴ دانشجوی دختر تعداد۴ نفر (۷/۱۶% ) دانشجوی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی و تعداد ۱۰ نفر (۷/۴۱%) دانشجوی رشته مهندسی بهداشت محیط و تعداد ۱۰نفر ( ۷/۴۱%) شرکت کنندگان را دانشجویان رشته بهداشت عمومی تشکیل می دادند. و از مجموع ۱۶ دانشجوی پسر تعداد ۹نفر (۲/۵۶% ) دا نشجوی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی و تعداد ۶ نفر (۵/۳۷%) دانشجوی رشته مهندسی بهداشت محیط و تعداد ۱نفر ( ۲/۸%) شرکت کنندگان را دانشجویان رشته بهداشت عمومی تشکیل می دادند.
جدول شماره( ۴-۳).فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک جنسیت و رشته تحصیلی
جنس | رشته تحصیلی | فراوانی | درصد |
دختر | علوم و صنایع غذایی | ۴ | ۷/۱۶ |
مهندسی بهداشت محیط | ۱۰ | ۷/۴۱ | |
بهداشت عمومی | ۱۰ | ۷/۴۱ | |
مجموع | ۲۴ | ۰/۱۰۰ | |
پسر | علوم و صنایع غذایی | ۹ | ۲/۵۶ |
مهندسی بهداشت محیط | ۶ | ۵/۳۷ | |
بهداشت عمومی | ۱ | ۲/۶ | |
مجموع | ۱۶ | ۰/۱۰۰ |
با توجه به اطلاعات موجود در جدول (۴-۴) در گروه کنترل ۲۰ نفر دانشجو وجود داشت، که این تعداد تحت تاثیر متغیر مستقل آموزش محتوای رایج مهارت های حل مساله قرار گرفتند. در گروه آزمایش نیز تعداد ۲۰ دانشجو وجود داشت، که این گروه تحت تاثیر متغیر مستقل آموزش محتوا ی مبتنی بر فرا شناخت قرار داشتند .
جدول شماره (۴-۴).مشخصات و تعداد دانشجویان در گروه آزمایش وکنترل
[شنبه 1399-12-16] [ 11:45:00 ب.ظ ]
|