۲-۳-۵چگونگی تأثیر گذاری مفاهیم مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد
حوزه های عملکردی که تحت پوشش استراتژی های منابع انسانی قرار میگیرند و برعملکرد اثر میگذارند،در جدول خلاصه شده اند. :
جدول ۲-۲ چگونگی تاثیر گزاری مفاهیم

 

 

 

حوزه اقدام منابع انسانی چگونگی تأثیر گذاری
جذب ، توسعه و حفظ و نگهداری کارکنان با کیفیت بالا کارکنان را با نیازهای استراتژیک و عملیاتی سازمان ،هماهنگ میکند. جذب و توسعه و حفظ کارکنانی را که دارای عملکرد برتر ،بهره وری،انعطاف پذیری و نوآوری اند و سطوح بالایی از خدمات شخصی را به مشتریان ارائه میکنند و با فرهنگ و الزامات استراتژیک سازمان نیز تناسب دارند ،میسر میسازند
مدیریت استعداد پیروزی در نبرد«شکار استعدادها»با اطمینان یافتن از اینکه کارکنان با استعداد و باانگیزه ای که حضورشان برای تحقق نیاز های فعلی و آینده سازمان ضرورت دارد ، موجود و دردسترس اند.
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

محیط کاری- ارزش های محوری ، رهبری، تعادل کار- زندگی، مدیریت نیروی کار ناهمگون، استخدام مطمئن و ایمنشکل دادن به«ایده بزرگ»(پرسل و همکاران ،۲۰۰۳ )یعنی چشم اندازی روشن و مجموعه ارزش هایی یکپارچه ، سازمان را به محیطی عالی و فوق العاده برای کار ،مبدل میسازدطراحی شغل و کارایجاد مشاغلی جالب و انگیزاننده برای افراد که در انجام بهتر کار برای آنها استقلال(آزادی عمل )و انعطاف پذیری لازم را فراهم میسازد . افزایش انعطاف پذیری و رضایت شغلی که به افزایش عملکرد و بهره وری منجر میشود.یادگیری و توسعهافزایش مهارت ها و توسعه سطوح شایستگی مورد نیاز در نیروی کار. تشویق یادگیری مطلوب که وقتی افراد به طور فعال به دنبال کسب دانش و مهرت هایی باشند که موجب ارتقای اهداف سازمانی می گردند ، رخ می دهد.
ایجاد جو یادگیری – وسیله ای برای رشد که یادگیری خودگردان، مربی گری، حمایت از همکاران و کمک به آنها و همچنین آموزش را پرورش میدهد.حوزه اقدام منابع انسانیچگونگی تأثیر گذاریمدیریت دانش و سرمایه معنوی۱تمرکز بر یادگیری فردی و سازمانی و ارائه فرصت های یادگیری و فرصت هایی برای تسهیم دانش به شیوه ای سیستماتیک یا نظام مند.
اطمینان یافتن از حفظ موجودی دانش حیاتی و این که این دانش به منظور بهبود جریان دانش ،اطلاعات و یادگیری در داخل سازمان به کار گرفته می شود.افزایش انگیزه ، تعهد و مشارکت نقش۲تشویق کارکنان به این که ارزش های محوری سازمان را معرف خود بداند و در تحقق اهداف سازمانی ،مشارکت کنند و بکوشند. ایجاد جو همکاری و اعتماد وبیان واظح و روشن قرارداد روانشناختی.۳مدیریت عملکرد- بالاایجاد نوعی فرهنگ عملکرد که در حوزه هایی از قبیل بهره وری،کیفیت ،سطوح ارائه خدمات به مشتریان ،رشد،سودآوری و نهایتأ افزایش ارزش سهامدار ، عملکرد بالا را برانگیزاند و تشویق کند. توانمند سازی کارکنان به منظور نمایش رفتارهای مطلوب که رابطه تنگاتنگی با عملکرد تجاری بالاتر از همچون ریسک پذیری ،نوآوری ،تسهیم دانش و ایجاد اعتماد میان مدیران و کارکنان دارند

تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

مدیریت پاداش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت