دانلود مقاله نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارتهای زندگی

نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارتهای زندگی اصولاً آن دسته از نظریه های یادگیری که بر کارکردها و ابعاد اجتماعی مدارس و مراکز آموزشی تاکید می کنند، می توانند در زمینه آموزش مهارت های زندگی مورد توجه و استناد قرار بگیرند، از جمله این نظریه ها می توان به نظریه یادگیری اجتماعی، نظریه ساخت […]

دانلود پایان نامه روانشناسی در مورد آموزش مهارتهای زندگی در چهارچوب نظریه های برنامه درسی

اصولاً آن دسته از نظریه ها و رویکردهای برنامه درسی که بر کارکردها و ابعاد اجتماعی مدارس و مراکز آموزشی تاکید می کنند، می توانند در زمینه آموزش مهارت های زندگی مورد توجه و استناد قرار بگیرند. لازم به یادآوری است که در این قسمت فقط آن نوع نظریه ها مطرح می شوند که […]

پایان نامه : مهارتهای اجتماعی

مهارتهای اجتماعی ۲-۵-۱ فرآیند ارتباط اجتماعی لیبرمن (۲۰۰۱) کنش متقابل اجتماعی را به یک فرآیند مرحله‌ای که هر مرحله نیازمند یک مجموعه از مهارتهای متفاوت می‌باشد، تجزیه نموده است. مرحله اول ارتباط، نیازمند مهارت گیرندگی است که شامل مهارت‌هایی است که برای توجه کردن و درک درست اطلاعات اجتماعی مناسب که در موقعیت‌ها وجود دارد […]

پایان نامه روانشناسی با موضوع مهارتهایی برای کاهش استرس شغلی کارمندان و معلمان

مهارتهایی برای کاهش استرس شغلی کارمندان و معلمان در زیر چند مورد از مهارت­هایی که کارکنان برای کاهش استرس شغلی می‌توانند انجام دهند، آورده شده است: تفکر عمیق و آرمان‌دار و متوجه هدف مدیریت زمان (تدوین برنامه زمان‌بندی شده) روی آوردن به طنز و شوخی استرس دیگران را تقبل نکنید و به خاطر داشته باشید […]

پایان نامه : مهارت های زندگی

مهارت های زندگی درباره مؤلفه های مهارتهای زندگی ، فهرستِ تعریف شده ای وجود ندارد. سازمانها و نظریه پردازان دیدگاه های مختلفی دارند و مهارتهای متفاوتی را جزء مهارتهای زندگی لحاظ کرده اند . یونیسف ( ۲۰۰۳ ) در آخرین طبقه بندی خود از مهارتهای زندگی سه طبقه کلی همراه با زیر طبقات آن را […]

آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها

 

دانلود مقالات : مهارت های زندگی

مهارت های زندگی در ۵۰ سال گذشته شاهد تحولات عظیمی بوده ایم ، که طبیعتاً بر شیوه ی زندگی ما تأثیر گذاشته است و ما را با مسائل جدیدی مواجه کرده است . علی رغم پیشرفت های علمی و صنعتی ، به نظر می رسد که توانایی ما در رویارویی با مسائل فردی و اجتماعی […]

پایان نامه شیوه‌های آموزش مهارتهای اجتماعی

شیوه‌های آموزش مهارتهای اجتماعی قبل از شروع آموزش مهارتهای اجتماعی باید این امر روشن شود که چه مهارت‌هایی برای آموزش به کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است. در تعیین این مهارتها باید چند نکته را مشخص کرد از جمله مرحله رشد کودک که در سرعت بخشیدن یابه تاخیر انداختن آموزش و کسب مهارت مؤثر است. […]

تکلم و مهارتهای کلامی نابینایان

تکلم و مهارتهای کلامی نابینایان هر چند که ارتباط در زمان نوزادی و آغازتولید صوت در کودکان بینا و نابینا مشابه است، تفاوت‌های تحولی هنگامی که کودکان شروع به تداعی معانی کلمات می‌کنند ایجاد می‌شود در مورد کودکان بینا تحول زبان تقریبا از طریق یکپارچه‌سازی تجربیات دیداری و نمادهای کلمات صورت می‌گیرد کودکان نابینا نمی‌توانند […]

ویژگی‌های مهارتهای اجتماعی

ویژگی‌های مهارتهای اجتماعی مهارتهای اجتماعی رفتارهایی است اکتسابی که از طریق مشاهده، مدل سازی، تمرین و بازخورد آموخته می‌شود و دارای ویژگی‌های زیر است: رفتارهای کلامی و غیرکلامی را در بر می‌گیرند، پاسخ‌های مناسب و مؤثر را در بردارند، بیشتر جنبه تعاملی داشته، تقویت‌های اجتماعی را به حداکثر می‌رسانند، براساس ویژگی‌ها و محیطی که فرد […]

پایان نامه مبانی نظری برنامه آموزش مهارت های زندگی

۴مبانی نظری برنامه آموزش مهارت های زندگی پایه مطالبی که در آموزش مهارت های زندگی به کار برده می شود ، اطلاعاتی است که از نحوه یادگیری کودکان و نوجوانان از طریق مشاهده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت