پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : مقایسه روش های انتخاب سهام به منظور مشخص نمودن کاراترین روش در بورس تهران
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی  گرایش مالی 
با عنوان :  مقایسه روش های انتخاب سهام به منظور مشخص نمودن کاراترین روش در بورس تهران 
در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید
 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
دانشکده علوم انسانی
پایان نامه  برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 
گرایش مالی 
عنوان :
 مقایسه روش های انتخاب سهام به منظور مشخص نمودن کاراترین روش در بورس تهران 
 

 
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده :
هدف اصلی این مطالعه بررسی و مقایسه روش های انتخاب سهام در بازار بورس تهران است. اجرای روش ها شامل سه مرحله: برآورد بازده مورد انتظار، ارزش گذاری سهام و تشکیل پرتفوی ها می باشد. جهت برآورد بازده مورد انتظار از سه مدل CAPM، فاما وفرنچ و مدل بازده اضافی ( تفاضلی) استفاده شده است. برای ارزش گذاری سهام از روش گوردون استفاده گردیده و پس از تشکیل پرتفوی ها متغیر های مورد نیاز جهت مقایسه روش ها محاسبه و برآورد شده اند. دو فرضیه اصلی تحقیق این بوده که آیا روشهای یاد شده جهت تشکیل پرتفوی هر کدام به طور جداگانه در بورس تهران معنی دار می باشند و فرضیه دوم در صورت تائید فرضیه اول این می باشد که آیا بین روشهای موجود از نظر ایجاد بازده آتی و ریسک و همچنین اختلاف بازده آتی با بازده بازار و بازده بدون ریسک، تفاوت معنی داری وجود دارد یا خیر. برای آزمون فرضیه ها از اطلاعات سری زمانی ماهانه، فصلی و شاخص بازار در دوره زمانی ١٣٧٨ تا ١٣٨٨ استفاده شده است. روش های آماری جهت آزمون فرضیه ها رگرسیون خطی ساده، رگرسیون خطی چند متغیره، آزمون های همبستگی پیرسون، نمودار اسکاتر(همگنی واریانس ها)، آزمون کلوموگروف- اسمیرونف، توکی- کرامر و همچنین برآورد متغیر های مقایسه ای مانند، واریانس، نیم واریانس، انحراف معیار و ضریب تغییرات بوده است. نتایج تحقیق نشان داد که مدلهای مورد نظر در بورس اوراق بهادار قابل اجرا و معنی دار می باشند. سپس با استفاده از آزمون One way – Anova نتایج بدست آمده را به آزمون دیگری گذاشته و معنی داری تفاوت مدل ها بررسی شد. که مدل ها در پنج معیار مهمتر که ریسک و اختلاف بازده آتی با بازده بازار می باشد با یکدیگر تفاوت معنی داری داشتند. آزمون نهائی مقایسه سه روش مذکور با توجه به ریسک و بازده پرتفوی ها و با استفاده از معیارهای نیم واریانس و ضریب تغییرات صورت گرفت که در نهایت مشخص شد که نه تنها بین سه مدل تفاوت معنی داری وجود دارد، بلکه روش بازده اضافی به طور مشخصی عملکرد بهتری داشته است.
تعداد صفحه :200
قیمت : شش هزار تومان


***
—-
پشتیبانی سایت :               SERDEREHI@GMAIL.COM
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
***  **** ***
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه 

نام*

ایمیل*

وب‌ سایت

 ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت