تعیین ظرفیت های استاتیکی و دینامیکی خطوط انتقال
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
ظرفیت انتقال خطوط (ATC) یکی از عوامل بسیار مهم در بهره برداری بهینه و مطمئن از سیستم های قدرت می باشد. به طوری که هرچه ظرفیت خطی بیشتر باشد نشانگر بهره برداری اقتصادی از شبکه می باشد. البته ظرفیت انتقال خطوط توسط عواملی مانند (ماکزیمم توان عبوری از خطوط – افت ولتاژ شینه ها – پایداری) محدود می گردد. با پیدایش بازارهای برق (POWER MARKET) و ضرورت تبادل انرژی بین مناطق مختلف، اطلاع از ظرفیت انتقال خطوط اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. امروزه در بازار برق رقابت بر سر تولید و فروش انرژی بیشتر، روند روبه رشدی به خود گرفته است و در شبکه انتقال یکی از نیازهای اصلی شبکه در ازای افزایش تقاضا، افزایش قابلیت انتقال در دسترس شبکه می باشد. در این بین روش های گوناگونی برای محاسبه ظرفیت انتقال خطوط پیشنهاد گردیده است. در این پایان نامه روشهای مختلف محاسبه ATC اعم ا

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ز روش های عام و خاص معرفی شده و به مقایسه این روش ها پرداخته شده است. همچنین الگوریتم جامع و کاملی جهت محاسبه ATC ارائه شده است. در نهایت با استفاده از این الگوریتم مقدار ATC خطوط شبکه سراسری انتقال ایران محاسبه شده است.
فصل اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت