پایان نامه ارشد : بررسی ظرفیت میدانهای شهری و عوامل موثر بر آن |
2-3-1-2- میدانهای یکخطه. 14
2-3-1-3- میدانهای چند خطه. 14
2-3-2- آییننامه انگلستان.. 16
عنوان صفحه
2-3-2-1- میدانهای معمولی.. 16
2-3-2-2- میدان فشرده (میدانچه) 16
2-3-2-3- میدانهای کوچک… 18
2-3-2-4- میدانهای غیر همسطح.. 18
2-3-2-5- میدانها چراغدار 18
2-3-2-6- میدان دوتایی.. 18
2-3-3- آییننامه ایران.. 19
2-3-3-1- میدانهای تداخلی.. 19
2-3-3-1- میدانهای تقدمی.. 19
2-4- کاربردهای بالقوه میدان.. 19
2-4-1- شهرکهای مسکونی جدید.. 20
2-4-2- مراکز شهر. 20
2-4-3- شهرهای حومه شهری و شهرهای کوچک…. 20
2-4-4- مناطق برونشهری و شهرهای کوچک…. 20
2-4-5- مدارس…. 20
2-4-6- ورودی شهرها و آرامسازی ترافیک…. 21
2-4-7- هندسه غیرمعمول.. 21
2-4-9- تقاطعهایی بافاصله نزدیک…. 21
2-5- ایمنی.. 21
2-6- طرح هندسی میدان ها 25
2-6-1- اصول و اهداف… 25
2-6-1-1- مدیریت سرعت… 27
2-6-1-2- وسیله نقلیه طرح. 28
2-6-1-3- کاربران غیر موتوری.. 29
2-6-1-4- فاصله دید قابلیت رؤیت… 29
2-6-2- اندازه، مکان و امتداد ورودیهای میدان.. 30
2-6-2-1- قطر دایره محاطی.. 30
2-6-2-2- امتداد پایههای ورودی.. 31
عنوان صفحه
2-6-3- میدانهای چند خطه. 32
2-6-3-1- عرض ورودی.. 33
2-6-3-2- عرض مسیر گردشی.. 34
2-6-3-3- جزیره مرکزی.. 34
2-6-3-4- هندسه و امتداد ورودی.. 35
2-6-3-5- جزایر جداکننده 36
2-6-3-6- انحنای خروج. 36
2-6-3-7-نکات وسیله نقلیه طرح. 37
2-6-4- سریعترین مسیر خودرو. 37
2-7- ظرفیت میدان.. 39
2-7-1- مدلهای شبیهسازی و مدلهای تحلیلی.. 41
2-7-2- معادلات جبری محاسبه ظرفیت میدانها 42
2-8- فاصله زمانی عبور 43
2-8-1- تعاریف… 43
2-8-1-1- فاصلهی عبور زمانی و فاصلهی عبور تأخیری در میدانها 43
2-8-1-2- فاصلهی زمانی عبور قابلقبول.. 43
2-8-1-3- فاصلهی عبور زمانی بحرانی در میدانها 44
2-8-1-4- دنبالهروی.. 45
2-8-1-5- توزیع سرفاصلهی زمانی.. 45
2-8-1-6- سرفاصلهی زمانی دنبالهروی در میدانها 46
2-8-1-7- ناحیه برخورد (ناحیه تداخلی) 47
2-8-1-8- فاصلهی عبور زمانی (گَپ) در میدانها 47
2-8-1-9- فاصلهی عبور زمانی تحمیلی (گپ اجباری) 47
2-9- جمع بندی.. 48
فصل سوم : پیشینه تحقیق
3-1- مقدمه. 50
3-2- مدلهای تعیین ظرفیت میدان.. 51
3-2-1- مدلهای تجربی ظرفیت… 52
عنوان صفحه
3-2-1-1- مدل رگرسیون خطی LR942 (بریتانیا) 52
3-2-1-2- مدل جیرابیس فرانسه. 53
3-2-1-3- محدودیتهای مدلهای تجربی.. 53
3-2-2- مدلهای فاصله زمانی عبور قابلقبول.. 54
3-2-2-1- پیشینه تحقیق.. 54
3-2-2-2- روشهای تعیین فاصله عبور بحرانی.. 55
3-2-2-2-1- روش راف (1950) 56
3-2-2-2-2- روش وو (2006) 56
3-2-2-2-3- روش سیلاخ (1973) 57
3-2-2-2-4- روش هاردر (1968) 57
3-2-2-3- عوامل مؤثر بر رفتار پذیرش فاصله زمانی عبور توسط رانندگان.. 58
3-2-2-4- مدل های جهانی ظرفیت
میدان.. 58
3-2-2-4-1- مدل ظرفیت راه امریکا (HCM2000) 58
3-2-2-4-2- مدل ظرفیت راه امریکا (HCM2010) 59
3-2-2-4-3- مدل آلمانی بریلون – وو 60
3-2-2-4-4- مدل استرالیایی آسترود. 60
3-2-3- مدلهای شبیهسازی خرد نگر. 61
3-4- جمع بندی.. 62
فصل چهارم : برداشت داده
4-1- مقدمه. 64
4-2- میدانهای موردمطالعه. 65
4-2-1- میدان بسیج (صیقلان). 66
4-2-2- میدان فرهنگ…. 67
4-2-3- میدان گیل.. 69
4-3- ابزار جمعآوری دادهها 74
4-4- برداشت داده 74
4-4-1- میدان بسیج (صیقلان). 79
4-4-2- میدان فرهنگ…. 83
عنوان صفحه
4-4-3- میدان گیل.. 86
فصل پنجم : تجزیه و تحلیل
5-1- مقدمه. 91
5-2- تعیین فواصل زمانی عبور بحرانی و فاصله زمانی دنبالهروی.. 92
5-2-1- فاصله زمانی عبور بحرانی.. 92
5-2-1-1- روش راف.. 92
5-2-1-2- روش سیلاخ. 94
5-2-1-3- روش هاردر 95
5-2-1-4- روش وو 97
5-2-1-5- بازه بهینه فاصله زمانی عبور بحرانی.. 98
5-2-2- فاصله زمانی دنبالهروی.. 100
5-3- مدل ظرفیت میدانهای شهر رشت… 100
5-3-1- تعیین ظرفیت با استفاده از مدلهای معتبر جهانی.. 100
[دوشنبه 1398-07-29] [ 07:31:00 ب.ظ ]
|