تبلیغات ویروسی،پایان نامه تبلیغات آنلاین
      تبلیغات ویروسی [1]
تبلیغات ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می­کند . که از طریق انها اشخاص تشویق به ارسال پیامهای بازاریابی به یکدیگر شده و یک پتانسیل قوی را برای رشد سریع پیامهای نمایشی و تاثیر و نفوذ انها ایجاد می­نماید . این استراتژی­ها به سرعت تبلیغات را انتشار داده و به­صورت انفجاری پیامهای تبلیغی را مانند ویروس به میلیونها نفر انتقال می­دهد . درحقیقت دراین روش سازمان با تشویق مراجعین به ارسال پیام به دوستان خود جهت عضویت یا شرکت در برنامه­های خاصی موجب افزایش اگاهی مردم از نام تجاری می­شود.

پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی ان شرکت به دوستان و اشنایان می­تواند بطور چشمگیری افزایش یابد ، درواقع شرکت از مشتریان خود برای انجام کار استفاده می­کند و مشتری با هر استفاده بی­اختیار ، فروشنده محصول می­شود. براساس این روش هر نامه­ای که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر می­شود حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است ، یعنی به تعداد نامه­هایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله می­کنند این پیام­ها هم توزیع می­شود.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

آنچه مسلم است تبلیغات ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت است. در واقع، اگر هدف عمده فعالیتهای پست الکترونیک، ایجاد نام و نشان تجاری است به منظور تحقق این هدف، می توان از تبلیغات ویروسی استفاده کرد.

دلیل محبوبیت و رواج این نوع تبلیغات عبارتند از :

بخش بزرگی از دوستان واعضای خانواده هر شخص روی خط است یا به­زودی به ان متصل می­شود .
تماس شخصی برروی وب تقریبا به صورت رایگان است ، هر شخص می­تواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط کند و هر کدام از این صد نفر نیز به نوبه خود می­توانند با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند .
تاثیر شبکه نقش مهمی را ایفا می­کند .همانطور که افراد بیشتری ثبت­نام می­کنند ، انها می­توانند با گروه بزرگتری ارتباط برقرار کنند.
شرکتها می­توانند از طریق روشهایی مانند مشوقهای مالی و یا خدمات ارزشمند مشتریان خود را برای انجام این روش تبلیغات برانگیزند. در صورت بهره­گیری مناسب از امکانات گسترده این روش تبلیغات الکترونیکی قدمی بزرگ رو به جلو برداشته­ خواهد شد. این روش تبلیغات ارزان و با صرفه و برای مشتریان متنوع و جذاب می­باشد. ( فخریاسری و فرزانه ، 1384،ص. 110)

[1] Viral  advertising

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت