تبلیغات ویروسی،پایان نامه تبلیغات آنلاین |
تبلیغات ویروسی،پایان نامه تبلیغات آنلاین
تبلیغات ویروسی [1]
تبلیغات ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق میکند . که از طریق انها اشخاص تشویق به ارسال پیامهای بازاریابی به یکدیگر شده و یک پتانسیل قوی را برای رشد سریع پیامهای نمایشی و تاثیر و نفوذ انها ایجاد مینماید . این استراتژیها به سرعت تبلیغات را انتشار داده و بهصورت انفجاری پیامهای تبلیغی را مانند ویروس به میلیونها نفر انتقال میدهد . درحقیقت دراین روش سازمان با تشویق مراجعین به ارسال پیام به دوستان خود جهت عضویت یا شرکت در برنامههای خاصی موجب افزایش اگاهی مردم از نام تجاری میشود.
پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی ان شرکت به دوستان و اشنایان میتواند بطور چشمگیری افزایش یابد ، درواقع شرکت از مشتریان خود برای انجام کار استفاده میکند و مشتری با هر استفاده بیاختیار ، فروشنده محصول میشود. براساس این روش هر نامهای که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر میشود حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است ، یعنی به تعداد نامههایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله میکنند این پیامها هم توزیع میشود.
آنچه مسلم است تبلیغات ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت است. در واقع، اگر هدف عمده فعالیتهای پست الکترونیک، ایجاد نام و نشان تجاری است به منظور تحقق این هدف، می توان از تبلیغات ویروسی استفاده کرد.
دلیل محبوبیت و رواج این نوع تبلیغات عبارتند از :
بخش بزرگی از دوستان واعضای خانواده هر شخص روی خط است یا بهزودی به ان متصل میشود .
تماس شخصی برروی وب تقریبا به صورت رایگان است ، هر شخص میتواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط کند و هر کدام از این صد نفر نیز به نوبه خود میتوانند با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند .
تاثیر شبکه نقش مهمی را ایفا میکند .همانطور که افراد بیشتری ثبتنام میکنند ، انها میتوانند با گروه بزرگتری ارتباط برقرار کنند.
شرکتها میتوانند از طریق روشهایی مانند مشوقهای مالی و یا خدمات ارزشمند مشتریان خود را برای انجام این روش تبلیغات برانگیزند. در صورت بهرهگیری مناسب از امکانات گسترده این روش تبلیغات الکترونیکی قدمی بزرگ رو به جلو برداشته خواهد شد. این روش تبلیغات ارزان و با صرفه و برای مشتریان متنوع و جذاب میباشد. ( فخریاسری و فرزانه ، 1384،ص. 110)
[1] Viral advertising
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
[دوشنبه 1398-07-29] [ 07:17:00 ب.ظ ]
|